Färgkartor? (Eller färgtips kanske)

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Färgkartor? (Eller färgtips kanske)

Inlägg av Jokkocze i tis aug 31 2010, 01:34

Jag borde säkert lägga ner ytterligare någon timme på att söka efter det, men det känns som att jag letar efter en färgkarta för vilka Tamiya-färger som matchar vilka tyska färger. Hittar listor, men de saknar just Tamiya (Eller så finns det en kollumn för dem, men den är tom). Har någon någon lista, eller kan någon helt enkelt föreslå vilka färger man ska använda till tysk ww2-camo?

Till mina tyska plan tänkte jag att jag skulle köra 41-44 camo'n (tre nyanser med grå), late war camo (två gröna nyanser och sen en grå under planet) och till tanksen tänkte jag till att börja med köra den gamla "klassiska" gråa färgen (Gissar på att man använder tamiyas färg med det passande namnet "German Gray" till dessa, men den matchar inte planen)

Snälla hoppa inte på mig och säg att jag ska googla mer Crying or Very sad

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Färgkartor? (Eller färgtips kanske)

Inlägg av Matt_Public i tis aug 31 2010, 08:54

Jag har inga "Google är din vän" på lut, men väl en fråga om du tittat förbi IPMS Stockholm.
Urban Fredrikssons färgkartor är väl rätt okej om inte minnet sviker.

Länken nedan kan kanske vara till någon nytta.

Nej, det är inte Google!

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av Janne.S i tis aug 31 2010, 12:43

den såg matnyttig ut..it´s a keeper Razz

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i tis aug 31 2010, 17:19

När jag kikade på färglistan på eduard-förpackningen kände jag igen några av numren (H70, H65 osv) från listan, kikade och kom fram till att det var Gunze Sangyo-färger. Sökte lite och hittade en färglista som hade samtliga tamiya-färger! Nu vet jag vad jag ska ha så nu kan en beställning gå iväg!

http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_gunze.htm <- är jättebra om man köper eduard-modeller (Om det nu inte är så att det bara står deras nummer på några enstaka) och man använder annan färg.

Inlägg av Jokkocze i ons sep 01 2010, 03:12

Tänkte att jag kan använda min egen tråd till att kolla om det finns några sidor där man kan hitta info om färgerna inne i cockpits. Finns inget i manual om det enda jag hittar är folk som skriver någon enstaka färg de använder :/

Någon?

Inlägg av merlin1953packard i tor sep 02 2010, 23:25

@Matt_Public skrev:Jag har inga "Google är din vän" på lut, men väl en fråga om du tittat förbi IPMS Stockholm.
Urban Fredrikssons färgkartor är väl rätt okej om inte minnet sviker.

Länken nedan kan kanske vara till någon nytta.

Nej, det är inte Google!

Jocke! Om du kombinerar den volymiösa tabell (som jag själv lagt till mina favoriter) som Matt gett dig länken till med den här: http://www.rlm.at/cont/archiv01_e.htm kanske det löser sig med det tyska WWII-camot!

Inlägg av Sponsored content Idag på 23:25

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet