PC mot Xbox mot PS

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: PC mot Xbox mot PS

Inlägg av Jokkocze i fre okt 15 2010, 00:06

Där håller jag med. Körde betan av nya MoH och mp'n var då ingen höjdare.

Vid.. internetrelease.. så skaffade jag det på ett något mindre acceptabelt sätt och körde igenom SP. Det tog mig exakt 4 timmar och 2 minuter, inklusive ett antal omspelningar av ett ställe som buggade hela tiden.

Överallt träffade man på scriptade fiender som inte gick att döda innan de gjort sina saker, grafikbuggar gjorde att vissa saker såg rentutsagt skumma ut och dålig ai drog ner det ännu mer. (Bra när fienderna bara står där när man kommer springande med hagelbössa och pumpar dem fulla med bly)

Det bästa i hela spelet var fan skägget.

Jag såg faktiskt fram emot spelet och så blir det såhär. Värdelöst säger jag bara.

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Warsawpact i fre okt 15 2010, 00:16

@Jokkocze skrev:Där håller jag med. Körde betan av nya MoH och mp'n var då ingen höjdare.

Vid.. internetrelease.. så skaffade jag det på ett något mindre acceptabelt sätt och körde igenom SP. Det tog mig exakt 4 timmar och 2 minuter, inklusive ett antal omspelningar av ett ställe som buggade hela tiden.

Överallt träffade man på scriptade fiender som inte gick att döda innan de gjort sina saker, grafikbuggar gjorde att vissa saker såg rentutsagt skumma ut och dålig ai drog ner det ännu mer. (Bra när fienderna bara står där när man kommer springande med hagelbössa och pumpar dem fulla med bly)

Det bästa i hela spelet var fan skägget.

Jag såg faktiskt fram emot spelet och så blir det såhär. Värdelöst säger jag bara.

Skönt att någon är i samma båt som jag.
Det där MoH spelet är på gränsen till vidrigt.
Precis som du säger så är den många bugga samt att de scriptade fienderna är bara fan så tråkigt. På tal om tråkigt så var Apacheuppdraget extremt lame.

Skägget var dock respekt! Smile

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Delmar i fre okt 15 2010, 07:42

när man gör allt för att likna ett spel som är ganska sugigt, då blir det inte direkt bättre...

Inlägg av Warsawpact i fre okt 15 2010, 12:11

@Delmar skrev:när man gör allt för att likna ett spel som är ganska sugigt, då blir det inte direkt bättre...

Det har ju en tendens att inte göra det...

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Kent i sön okt 24 2010, 19:26

Igår landande nya MoH hemma,låter ju inte bra,tusan jag som sett fram mot detta.

/W

Inlägg av Warsawpact i sön okt 24 2010, 21:22

Warthog skrev:Igår landande nya MoH hemma,låter ju inte bra,tusan jag som sett fram mot detta.

/W

Skönheten ligger i betraktarens ögon. Smile
Vi kanske tycker det är dåligt men du kanske tycker det spelet är bra. Allt är utifrån den person som upplever det.
Njut av spelet och glöm allt vad som sagts här om MoH Wink

När du spelat det kan du väll ge oss din uppfattning om liret?

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i ons okt 27 2010, 15:19

Är lite i farten att köpa den dya Xbox 360 slim (ps3 kopian).
Pratade med en tomte på media markt som sa att man kunde köpa den lilla versionen på 4gb och sedan koppla in en stor portabel HDD via USB o använda den istället om man behöver stort utrymme för spel etc.

Stämmer detta?
Det låter nästan för bra för att vara sant tycker jag personligen. Inte likt Microsoft att göra så här eller det kanske Media Marks tomten som förskönade det hela?

Sedan behöver jag också veta hur/"om" jag kan flytta alla mina sparade saker och kontot ifrån min gamla 360 till en eventuellt ny Slim modell?

Tacksam för svar Smile study

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i ons okt 27 2010, 16:06

@Warsawpact skrev:Är lite i farten att köpa den dya Xbox 360 slim (ps3 kopian).
Pratade med en tomte på media markt som sa att man kunde köpa den lilla versionen på 4gb och sedan koppla in en stor portabel HDD via USB o använda den istället om man behöver stort utrymme för spel etc.

Stämmer detta?
Det låter nästan för bra för att vara sant tycker jag personligen. Inte likt Microsoft att göra så här eller det kanske Media Marks tomten som förskönade det hela?

Sedan behöver jag också veta hur/"om" jag kan flytta alla mina sparade saker och kontot ifrån min gamla 360 till en eventuellt ny Slim modell?

Hur tusan menar du att de kopierat ps3an? Finns ingen annan konsol som är svart och inget annat än ps3an är pianolackat! Det är inte så att de försöker matcha annan hemmabioutrustning och tvapparater..

Att man kan använda en stor extern disk har jag inte hört talats om, dock vet jag att man kan använda usbminnen (upp till 16gb) som "minneskort" till den. Dock kan det gå med en hel hårddisk också, jag har inte testat. (Ska ta och testa på en gång bara för det, har dock bara den gamla modellen)

Mitt tips är dock att du köper den med större disk. Då installerar du bara spelen du spelar mycket på hdd'n och kortar på så vis ner laddningstiderna. Det går att göra med en usbansluten disk också, men vinner du inget på det. (Den med 4gb hdd är dessutom mattsvart istället för blanksvart. Mediamarkt tjänar mer på den med liten disk, så därför vill de gärna sälja den)

Har du en gammal så använder du en transfer-kabel för att koppla in den gamla hårddisken i den nya konsollen och sen för du helt enkelt över profiler och sparade spel. Ofta kan man låna en i spelbutiker eller kanske tom på mediamarkt, annars får du köpa en. Köper du en begagnad hos game eller gamestop är det bara att lämna tillbaka den och säga att den inte fungerade eller att du fick låna en istället.

Inlägg av Warsawpact i ons okt 27 2010, 17:11

@Jokkocze skrev:
@Warsawpact skrev:Är lite i farten att köpa den dya Xbox 360 slim (ps3 kopian).

Stämmer detta?

Hur tusan menar du att de kopierat ps3an? Finns ingen annan konsol som är svart och inget annat än ps3an är pianolackat! Det är inte så att de försöker matcha annan hemmabioutrustning och tvapparater..

Att man kan använda en stor extern disk har jag inte hört talats om, dock vet jag att man kan använda usbminnen (upp till 16gb) som "minneskort" till den. Dock kan det gå med en hel hårddisk också, jag har inte testat. (Ska ta och testa på en gång bara för det, har dock bara den gamla modellen)

Mitt tips är dock att du köper den med större disk. Då installerar du bara spelen du spelar mycket på hdd'n och kortar på så vis ner laddningstiderna. Det går att göra med en usbansluten disk också, men vinner du inget på det. (Den med 4gb hdd är dessutom mattsvart istället för blanksvart. Mediamarkt tjänar mer på den med liten disk, så därför vill de gärna sälja den)

Har du en gammal så använder du en transfer-kabel för att koppla in den gamla hårddisken i den nya konsollen och sen för du helt enkelt över profiler och sparade spel. Ofta kan man låna en i spelbutiker eller kanske tom på mediamarkt, annars får du köpa en. Köper du en begagnad hos game eller gamestop är det bara att lämna tillbaka den och säga att den inte fungerade eller att du fick låna en istället.

Pianolackad blanksvart chassi med silvreringsdetaljer, att de överhuvudtaget gjort en nerslimmad omkonstruktion av orignalet, att de väljer att kalla den för "Slim" ( Sony's PS2 o PS3), den använder touch sensetive knappar.
Jag tror du förstår vart jag är påväg med det här...

Vill gärna veta vad Docent Jookke kom fram med HDD testet.

Har en gammal så då blir det väll ännu ett dyrt "tillbehör" som microsoft vill att man skall köpa.
Men F*N alltså, varför dängde inte bara in en vanlig standardiserad Sata drive i den nya 360??!!?!?!

Förresten, har den där gigantiska tegelstenen till transformator som den gamla 360 hade tagits bort på den nya?
Den fungerar skitbra att använda till fotvärmare för övrigt!

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i ons okt 27 2010, 17:23

@Warsawpact skrev:
Pianolackad blanksvart chassi med silvreringsdetaljer, att de överhuvudtaget gjort en nerslimmad omkonstruktion av orignalet, att de väljer att kalla den för "Slim" ( Sony's PS2 o PS3), den använder touch sensetive knappar.
Jag tror du förstår vart jag är påväg med det här...
Åh nej, för sony var först med pianolack, silverdetaljer och touchknappar! Både min gamla samsungtv och mina föräldrars tvapparater är pianolackade, har silverdetaljer och touchknappar, men den gamla ps3an har det också, så det måste vara så att de tog efter den! Då kan jag ju säga att sony tog efter 360 elite med med sin slim-version efterssom den har större hårddisk än den första ps3an och den är dessutom mattsvart.

Att de gav den namnet slim är väl lite tråkigt, men det finns inte så många alternativ.
Edit: Microsoft har inte själva gett den tillägget slim, utan de har helt enkelt kallat den för Xbox 360S och marknadsfört den som xbox 360. "Slim" är en efterkonstruktion av butiker och användare.

Tillägg: Min digitalbox är också riktigt blank svart, har touchknappar och gröna + gula leds för status plus en röd för när det blir något fel. Den är också en ps3-kopia!

@Warsawpact skrev:
Vill gärna veta vad Docent Jookke kom fram med HDD testet.
Jag kom fram till att man måste formatera disken an ska köra med, så jag har ännu inte testat.

@Warsawpact skrev:
Har en gammal så då blir det väll ännu ett dyrt "tillbehör" som microsoft vill att man skall köpa.
Men F*N alltså, varför dängde inte bara in en vanlig standardiserad Sata drive i den nya 360??!!?!?!
Det är inga specialanslutniningar i den nya, utan där är helt enkelt en sataanslutning (Sen att de valt att inte stödja valfria diskar är väl lite tråkigt, men kanske nästa.). Dock är det den gamla du behöver kittet till. Och det är inte något megadyrt tillbehör, det kostar en hundring. Men kolla runt om du kan låna ett först. Varför kan ni ps3-fanboys aldrig låna saker? Samma sak med er alla..

Inlägg av Warsawpact i ons okt 27 2010, 18:43

Åh nej, för sony var först med pianolack, silverdetaljer och touchknappar! Både min gamla samsungtv och mina föräldrars tvapparater är pianolackade, har silverdetaljer och touchknappar, men den gamla ps3an har det också, så det måste vara så att de tog efter den! Då kan jag ju säga att sony tog efter 360 elite med med sin slim-version efterssom den har större hårddisk än den första ps3an och den är dessutom mattsvart.

Japp, de var först med det. Men att de tagit efter din gamla samsung inkl. dina föräldrars tv's vet jag inte, för de är väll ändå inga spelkonsoller?
Självfallet kan du säga att Sony som tog efter 360 elite. Sedan att det inte stämmer, det är en annan sak /Friendly wink/

Jag kom fram till att man måste formatera disken an ska köra med, så jag har ännu inte testat.
Lutar nog till att det blir köp av 250 versionen istället för använda tillkopplad USB HDD på 4 gb. Kanske blir så att jag behöver formatera en HDD om jag köper 4gb, massa hastle and stuff som jag gärna undviker.

Och det är inte något megadyrt tillbehör, det kostar en hundring. Men kolla runt om du kan låna ett först. Varför kan ni ps3-fanboys aldrig låna saker? Samma sak med er alla..
Tyvärr kostar den nästan 200kr hos de vanliga elektronikkedjorna. Det är 200 låtsaspengar som skall läggas på en sak som förmodligen bara används en gång. MEN man kan ju spendera helgerna med att föra över kontot+sparade filer kors och tvärs över konsolerna om man inte har något att göra, bara för sakens skull. LOL
En lite sniken sak som Microsoft gjorde var att de slutade abrupt att ge ut gratis transfer cable (som var 1-use-only) när de lanserade "slim" versionen. Gyllene tillfälle att ta betalt för något som var gratis innan.

Det där med att låna saker kommer jag inte ens kommentera.

Tycker jag fått tillräckligt med svar angående en ev. ny 360 slim så jag tackar för mig.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i ons okt 27 2010, 18:57

Ok, sony var först med att matcha tvapparater och annan utrustning med sin konsol. Inget fel med att microsoft gör detsamma.

Also, 360 S, inte slim. Kom ihåg det.

Inlägg av Warsawpact i tor okt 28 2010, 10:45

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Kent i mån nov 01 2010, 20:27

Spelade klart MoH nu ikväll,tog väl ca 4,5-5h,vilket kan tyckas en smula kort,dock längre än Cod.
Blev inte så grymt besviken faktiskt.tyckte att det var ganska unerhållande,bitvis läcker bandesign + att ljudet var helt kanon.

/w

Inlägg av Warsawpact i fre nov 05 2010, 15:10

Apache Air Assault finns nu ute att ladda ner som Demo på PS3 och Xbox360.

Riktigt bra och efterlängtad helikopter simulator, klart värt att testa.
...man kan även flyga Hind!

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av cas i fre nov 05 2010, 17:40

Frågan är dock, är det en bättre simulator än gamla hederliga Janes Longbow?

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i fre nov 05 2010, 20:20

@CAS skrev:Frågan är dock, är det en bättre simulator än gamla hederliga Janes Longbow?

Vet ej faktiskt. scratch
Men det är samma gubbar som gjort IL2 Sturmovik simulatorerna som har gjort detta Apache spelet.
Cockpit vyn samt motorljudet och rotorsmattret i det spelet är...glorious! cheers

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i fre nov 05 2010, 21:58

Nu är dock Apache Air Assault inte en simulator, utan ett arkadspel. Anpassat för konsol osv.

Inlägg av Warsawpact i fre nov 05 2010, 23:37

@Jokkocze skrev:Nu är dock Apache Air Assault inte en simulator, utan ett arkadspel. Anpassat för konsol osv.

Nope.
Activision själva klassar den under genrén Simulator, så gör också spelrecensenter. Men för mig är det skit samma, det är awesome det spelet!cheers cheers

Spelet är "splittad" då man kan köra den i en Arcade version samt i "Realistic" som är ett tvättäckta simulation mode med fullt stöd för joysticks etc.
Här är lite vad svenska Games Reactor säger om den.
http://www.gamereactor.se/spel/9378/Apache%3A+Air+Assault/

...och tidskriften Joystick säger om denhär.

Ser fram emot att köra co-op online i en Hind där man själv kör o en annan spelare bemannar "vapen platsen" dvs. tornet. Very Happy

Releasedatum är den 19 Nov.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i lör nov 06 2010, 00:17

Spelrecensenter är nuförtiden ofta inte riktigt så inne på simulatorer som de borde vara, så de kallar allt med lite realism för en simulator. De kallar för helvete ace combat och hawx för simulatorer!

När jag ser simulator-recensenterna kalla det för en simulator så klassar jag det som en, innan dess är det arkad. (Dessutom kändes det jäkligt arkadigt när jag testade skiten)

Inlägg av cas i lör nov 06 2010, 10:22

Det är Gaijin Entertainment som har gjort detta och det enda dom gjorde med IL2 var Birds of Prey-varianten (har inte testat den)
Maddox games gjorde orginal IL2 till PC och verkar ha stora problem med Ubisoft att få släppa sin Battle of Britain-uppföljare "Storm over Europe"

Nåja, jag har ändå ingne HD-konsoll, så varför bry sig Surprised

Edit: Fel av mig, det heter Storm of war!
kolla här på SimHQ länk

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i lör nov 06 2010, 13:15

@CAS skrev:Det är Gaijin Entertainment som har gjort detta och det enda dom gjorde med IL2 var Birds of Prey-varianten (har inte testat den)
Maddox games gjorde orginal IL2 till PC och verkar ha stora problem med Ubisoft att få släppa sin Battle of Britain-uppföljare "Storm over Europe"

Nåja, jag har ändå ingne HD-konsoll, så varför bry sig Surprised

Edit: Fel av mig, det heter Storm of war!
kolla här på SimHQ länk

IL2 Birds var ett av de bästa och snyggaste flygspelen jag spelat, real classy Smile De fick bättre recensioner än "orginalen" men vad hjälper det när olika personer har olika smak.
På tal om simulatorer så är det inte långt kvar till Gran Turismo 5...me want!

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i lör nov 06 2010, 14:29

Precis CAS. Även Birds of Prey var arkadspel och även om de hade fin grafik så hade spelet inte mycket att komma med rent i jämförelse med orginalen rent spelmässigt. Även där gjorde de ett försök att förklä ett arkadspel som en simulator.

Och skulle bop fått bättre betyg än orginalen? Inte direkt.
En snabb titt på metacricit visar 80 respektive 81 på ps3 och 360-versionerna av arkadspelet och 91 på orginalet. (86 på den andra expansionen, som kom 6 år senare, pga att motorn började bli lite utdaterad)

Storm over Europe blev tyvärr nerlagt och sen ersatt med Storm of War och de två blandas ofta ihop lite. Det senare är tänkt att släppas 2011 och DET kommer bli awesome!

Inlägg av Kent i lör nov 06 2010, 17:38

Yeah...Birds of prey är riktigt kul dock tyckte jag att styrningen var något skum.

Gran Turismo5 har väntat länge på det nu,tycker däremot personligen att Forza serien är något vassare.

/W

Inlägg av cas i lör nov 06 2010, 20:56

@Jokkocze skrev:
Storm over Europe blev tyvärr nerlagt och sen ersatt med Storm of War och de två blandas ofta ihop lite. Det senare är tänkt att släppas 2011 och DET kommer bli awesome!
Alla turerna som Oleg Maddox Battle of Britain projekt har gjort är lite förvirrande för en småbarnsförälder som inte har tid att hänga på SimHQ så ofta som behövs, eller skärpa sina IL2 skills heller...
Har för mig att det började glunkas om den riktiga IL2 uppföljaren redan 2006, men blir det släpp 2011 så passar det ju bra till 10-årsjubileet av original-IL2.

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content Idag på 16:48

Sponsored content

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum: