PC mot Xbox mot PS

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: PC mot Xbox mot PS

Inlägg av Warsawpact i sön nov 07 2010, 00:32

...undra om M-soft Flight Simulator någonsin kommer att återuppstå. Många roliga timmar som man plöjt ner i dem Very Happy

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Warsawpact i sön nov 07 2010, 00:46

Warthog skrev:Yeah...Birds of prey är riktigt kul dock tyckte jag att styrningen var något skum.

Gran Turismo5 har väntat länge på det nu,tycker däremot personligen att Forza serien är något vassare.

/W

Japp, när man körde i Realistic mode så var styrningen helskum. Speciellt med Spirtiren , en liten bankning åt höger så kom planet direkt i stall, galet irriterande!

Forza var en av anledningarna jag köpte mig en 360. Väldigt detaljerat spel, otroligt många parametrar som finns med och en uppsjö av valmöjligheter.
Tror att nya GT5 kommer att höja ribban gentemot Forza 3 dock.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i sön nov 07 2010, 02:49

@Warsawpact skrev:...undra om M-soft Flight Simulator någonsin kommer att återuppstå. Många roliga timmar som man plöjt ner i dem Very Happy
Japp, är en ny påväg, dock under namnet "Flight".

@Warsawpact skrev:Tror att nya GT5 kommer att höja ribban gentemot Forza 3 dock.
Betvivlar jag. Forzas devteam har en bunt erfarna simulatorutvecklare (riktiga simulatorer) under bältet som arbetar med realism, medans GT saknar detta och i princip ska bli en uppföljare till de gamla spelen, som alltid har varit någon form av hybrid av simulator och arkadracer. Men vi får se! (Inte för att jag har något som helst hopp om detta efter att ha spelat en testversion som skickades ut till recensenter för ett par månader sen.)

Inlägg av Warsawpact i tor nov 11 2010, 15:19

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8104309.ab

Dags för Space Marines att entra CoD-scenen?
Rymd-warfare, anyone?

"Bring it on!"

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i tor nov 11 2010, 15:29

CoD-serien dog efter CoD 2.

Varför kan de inte bara låta den vila i frid? Jävla gamar! No

Inlägg av cas i tor nov 11 2010, 15:46

För att det är Activision som ligger bakom?
Om det är änågra som är experter på att mjölka en franshise tills den är tom och död så är det dom

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Kent i fre nov 12 2010, 23:37

Nu blir det ett par kalla Grolsch å Black OPS.

/W

Inlägg av Warsawpact i lör nov 13 2010, 00:09

Warthog skrev:Nu blir det ett par kalla Grolsch å Black OPS.

/W

Låter gôtt! På vilken platform blir det?

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Kent i lör nov 13 2010, 01:00

Det blev till 360.

/W

Inlägg av Warsawpact i lör nov 13 2010, 01:09

Warthog skrev:Det blev till 360.

/W

Bra val Smile

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i lör nov 13 2010, 01:35

Uj vad saker inte passar in på årtalen i spelet, en massa saker som kom 40 år efter att det utspelar sig.. ugh..

Inlägg av Warsawpact i fre nov 19 2010, 15:21

@Jokkocze skrev:Uj vad saker inte passar in på årtalen i spelet, en massa saker som kom 40 år efter att det utspelar sig.. ugh..

...några exempel?
En sak som jag blev lite fundersam över var den där Flamethrower add-on på Ak-47 som man kan hitta på några av Vietnam uppdragen.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i fre nov 19 2010, 15:44

Vapen med rails för montering av diverse tillbehör är ett exempel, granatkastare monterade direkt på vapnen och sikten som inte kom innan 2000-talet är ett par andra.

Sen vid ett par tillfällen så träffar man på en Jeep Wrangler av 2011 års årsmodell.

Inlägg av Warsawpact i tor nov 25 2010, 02:24

Nu finns spelet Gran Turismo 5 ute på marknaden. Köpte mitt idag ( Onsdag)[på Media Markt i Borås.
Efter att ha suttit och myst framför det med lite svagdricka samtidigt som snön sakta singlade ner utanför fönstret hittade jag något som kallas för " Travel Photo" feature inne spelet.
Vad det är, är att man kan ta med sig den bil man har i spelet till en specifik plats i världen och plåta den..väldigt roligt om man både är bil galning och hobbyfotograf.

Forza 3, som också är ett bra bilspel, har något liknande fotofunktion men inte alls samma kvalitet som GT5.
Men utan att gå in på någon pseudovetenskaplig diskussion om Forza3 vs GT5 så vill jag visa en bild jag tog i " Travel Photo" funktionen i GT5.
Bilen är min favorit,en 2011 Impreza STI Racing i färgen Ibiz White och platsen är Gion District i Kyoto/ Japan om kvällen.
Smile
*ses bäst i maximal storlek*

[/img]

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i fre jan 14 2011, 15:50

Skall köpa mig en ny 360 slim och ersätta den gamle vita som låter som ett tröskverk och lagats otaliga gånger.

En fråga till Xbox personerna:
Hur för jag bäst och snabbast utan krångel över min gamer profile + saves m.m över ifrån den vita till den nya svarta slim?

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Azgaron i fre jan 14 2011, 15:58

Attans cool funktion! Ser ju snyggt ut!

Håkan

Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i fre jan 14 2011, 16:10

Det gör du med ett så kallat transfer kit. Dessa kan du köpa för 100-150kr, men om du inte vill spendera pengar på det så kan du säkert få låna ett i en spelbutik om du frågar jättesnällt. Annars kan de även ha begagnade i spelbutiker. Köper du ett sånt så går du helt enkelt och lämnar tillbaka det när du är klar.

Innan du säger något så är det faktiskt en sån där sak som microsoft brukade ge ut gratis när de släppte eliten. Dock kostar det lite att tillverka och sen ytterligare att skicka ut, så de gick efter ett år över till att sälja dem istället.

Annars i värsta fall kan du få kanske få låna mitt, så länge du pröjsar frakten fram och tillbaka. Wink

Inlägg av Warsawpact i fre jan 14 2011, 17:49

@Jokkocze skrev:Det gör du med ett så kallat transfer kit. Dessa kan du köpa för 100-150kr, men om du inte vill spendera pengar på det så kan du säkert få låna ett i en spelbutik om du frågar jättesnällt. Annars kan de även ha begagnade i spelbutiker. Köper du ett sånt så går du helt enkelt och lämnar tillbaka det när du är klar.

Innan du säger något så är det faktiskt en sån där sak som microsoft brukade ge ut gratis när de släppte eliten. Dock kostar det lite att tillverka och sen ytterligare att skicka ut, så de gick efter ett år över till att sälja dem istället.

Annars i värsta fall kan du få kanske få låna mitt, så länge du pröjsar frakten fram och tillbaka. Wink

Hmmm....en följdfråga:

Efter att jag då har kopierat över min profile o allt annat, sker själva inloggningen till min gamerprofile automatiskt, så som den gjorde på orginalxboxen eller måste jag skriva in mitt windows live id lösenord ( som jag för övrigt glömt)

Nu sker inloggningen automatiskt.

Om det blir så att jag måste skriva in lösenord på den nya xboxen..då är jag doooooomed!
För säkerhetsskull så har jag också glömt av lösenordet till den hotmail jag länkat till windows live( eller om det är samma lösen till hotmailen som till xboxen vet jag inte men ingen av de lösen jag försökt med fungerar inte) Evil or Very Mad

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i fre jan 14 2011, 17:57

Du ska bara behöva kopiera över profilen och sen inte göra något. Om du inte kan ditt lösenord kan jag ju bara rekommendera att du kontaktar telefonsupporten och ber dem hjälpa dig.

Inlägg av Warsawpact i fre jan 14 2011, 18:20

@Jokkocze skrev:Du ska bara behöva kopiera över profilen och sen inte göra något. Om du inte kan ditt lösenord kan jag ju bara rekommendera att du kontaktar telefonsupporten och ber dem hjälpa dig.

Tack som fan Jocke! cheers

Tog kontakt med windows live support innan idag ( via mail) för att få det fixat då jag antog att de skulle skicka ett "återställningsmail" till min hotmail...som jag glömt lösenordet på...och därmed kunde jag vara dubbelkörd.

Skall ringa upp dem imorgon!
Vill ju ha tag i Xbox 360 lösenordet så jag kan knyta min Gamertag till ett annat hotmail ( windows ID) jag har.
Hoppas de kan fixa det enkelt, för det svaret jag fick ifrån mail supporten var helt efterblivet Rolling Eyes

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i fre jan 14 2011, 18:27

@Warsawpact skrev:
@Jokkocze skrev:Du ska bara behöva kopiera över profilen och sen inte göra något. Om du inte kan ditt lösenord kan jag ju bara rekommendera att du kontaktar telefonsupporten och ber dem hjälpa dig.

Tack som fan Jocke! cheers

Tog kontakt med windows live support innan idag ( via mail) för att få det fixat då jag antog att de skulle skicka ett "återställningsmail" till min hotmail...som jag glömt lösenordet på...och därmed kunde jag vara dubbelkörd.

Skall ringa upp dem imorgon!
Vill ju ha tag i Xbox 360 lösenordet så jag kan knyta min Gamertag till ett annat hotmail ( windows ID) jag har.
Hoppas de kan fixa det enkelt, för det svaret jag fick ifrån mail supporten var helt efterblivet Rolling Eyes
Telefonsupporten är enligt mig riktigt bra. (Till skillnad från sonys som tar 17kr/minuten för sin)

Du behöver inte knyta den till ett hotmailkonto, själv kör jag med ett gmailkonto Wink

Inlägg av Warsawpact i fre jan 14 2011, 18:35

@Jokkocze skrev:

Du behöver inte knyta den till ett hotmailkonto, själv kör jag med ett gmailkonto Wink

Det här blir bara bättre och bättre!!! Very Happy
Flyttar min Gamertag direkt till min Gmail så fort jag får reda på Live lösenordet ( måste skrivas in för att byta).

Fattar inte varför det står på fliken på xbox menyn när man vill flytta/ knyta gamertagen till ett nytt ID så står det att det enbart kan göras till Windows ID kompatibla saker så som t.ex. Hotmail.

Surt att de tar så mycket pengar på Sonys tel. support.

Ringde Suporten nu och de sa att de inte kunde hjälpa mig. Gick fort och smidigt då han referade till en windows sida som man måste följa för att få återställt.

Han nämnde också att om "allt stämmer" så "kanske" jag kan få fixat lösenordet.
..allvarligt talat!? Shocked

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i mån feb 21 2011, 22:18

En PC fråga.

Skall byta/ uppgradera RAM minnet till min bärbara.

Behöver veta exakt vad det är för slags minne jag behöver köpa och som är kompatibelt med datorn.

Så här ser de nuvarande ut. ( Fram + Baksida på ett av RAM chippen )

Tacksam för svar.
Mvh Chrille.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i mån feb 21 2011, 22:54

Att hitta matchande minnen kan vara ganska svårt utan att gå genom tillverkaren, vilket förmodligen innebär att du får pröjsa en tusenlapp.

Alltså är det enklaste att köpa ett större minne, eller ett minneskit (det blir billigare). Jag vet inte hur mycket du tänkte uppgradera till, men ett sånt här kit skulle jag själv kört på.

Är du inte för långsam och köper innan februari är slut kan du få fri frakt genom att slänga en sån här i varukorgen.

Där har du iaf min rekommendation!

Inlägg av Warsawpact i mån feb 21 2011, 23:17

@Jokkocze skrev:Att hitta matchande minnen kan vara ganska svårt utan att gå genom tillverkaren, vilket förmodligen innebär att du får pröjsa en tusenlapp.

Alltså är det enklaste att köpa ett större minne, eller ett minneskit (det blir billigare). Jag vet inte hur mycket du tänkte uppgradera till, men ett sånt här kit skulle jag själv kört på.

Är du inte för långsam och köper innan februari är slut kan du få fri frakt genom att slänga en sån här i varukorgen.

Där har du iaf min rekommendation!

Tack Jokkoz !

Så det är alltså chip av typen SO-DIMM PC5300 DDR2 jag skall kolla efter?

Senast ändrad av Warsawpact den mån feb 21 2011, 23:20, ändrad totalt 1 gång

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content Idag på 11:30

Sponsored content

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan