Jockes fräsiga spraybox och med tiden lite andra snajsiga saker till byggbordet (Tidigare känd som "Ett annorlunda projekt", nu även med forumets längsta trådnamn.)

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: Jockes fräsiga spraybox och med tiden lite andra snajsiga saker till byggbordet (Tidigare känd som "Ett annorlunda projekt", nu även med forumets längsta trådnamn.)

Inlägg av Jokkocze i tis okt 12 2010, 21:54

Haha! Där lurade jag er allt (inte över huvud taget)!

Det ÄR en sprutbox! Mwahhahah!

Så nu när charaden är över och jag grundlurat er alla (eller ja, ingen), så kan jag väl säga lite mer vad jag har på gång och planerat.

Lådan ska se ut som den gör, förutom möjligtvis en ny botten så att jag får en jämnare yta, men förmodligen inte. Två stycken starka fläktar ska in, jag är inte helt hundra på om jag ska sätta två på en sida, en per sida eller två på baksidan. Vad tror ni kan passa bäst?

Har hittat lämpliga fläktar som flåsar på rätt bra (ungefär 135cfm) som beställs vid månadsskiftet, bland annat därav "långdraget" projekt.
Framför fläktarna ska det sitta lackfilter om jag hittar något sånt och i taket på lådan tänkte jag trycka in en lysrörsarmatur så att jag får bra belysning. I bottnen ska det dessutom monteras en liten roterande skiva. Och.. ja..

Själv tycker jag att det känns som en ganska komplett sprutbox, men ni får gärna komma med förslag!

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Jockes fräsiga spraybox och med tiden lite andra snajsiga saker till byggbordet (Tidigare känd som "Ett annorlunda projekt", nu även med forumets längsta trådnamn.)

Inlägg av Azgaron i ons okt 13 2010, 13:05

Trevligt projekt! En sprutbox är ju inte fel att ha! Ser ju bra ut så långt!

Håkan

Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i ons okt 13 2010, 13:15

@Janne.S: En wunderbaum är ju ett måste! Varför tänkte jag inte på det?

@Matt_Public: Nej, jag är bara dålig på att plocka undan efter mig Razz

Inlägg av Matt_Public i ons okt 13 2010, 16:13

@Janne.S skrev:Jag vill sniffa det du sniffar, Matte!

Har en krypande känsla av att vi får i oss likartade substanser. Sedan är det som vanligt frågan om hur mycket man tål... drunken

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i ons okt 13 2010, 23:29

För att dra tillbaka tråden till ämnet. Har vi någon jäkel på sånt där med luft som kan föreslå den bästa placeringen för fläktarna? En per sida tycker jag verkar vettigt, men det kanske orsakar någon virvel där inne? :S

Inlägg av Delmar i tor okt 14 2010, 00:19

jag kan tänka mig att det bildas lite turbulens iom lådans form. Om du sätter fläktarna i mitten och gör nån slags skålning i hörnen så lådan blir lite som en tratt. Tror du kommer få ganska bra och aerodynamiskt luftflöde.

men jag är ingen expert...

Inlägg av Obed i tor okt 14 2010, 13:05

Ska själv bygga en ny spraybox då min gamla låda sprack av taffligt sågande. Tänkte ha ungefär samma utförande igen med möjlighet att ha vatten i botten. Kanske utt badrumsutsug till för 200 spänn.

Inlägg av Jokkocze i tor okt 14 2010, 15:26

@Obed skrev:Ska själv bygga en ny spraybox då min gamla låda sprack av taffligt sågande. Tänkte ha ungefär samma utförande igen med möjlighet att ha vatten i botten. Kanske utt badrumsutsug till för 200 spänn.
Vatten i bottnen? Nu får du allt förklara dig lite Smile

Inlägg av Warsawpact i tor okt 14 2010, 15:39

@Jokkocze skrev:
@Obed skrev:Ska själv bygga en ny spraybox då min gamla låda sprack av taffligt sågande. Tänkte ha ungefär samma utförande igen med möjlighet att ha vatten i botten. Kanske utt badrumsutsug till för 200 spänn.
Vatten i bottnen? Nu får du allt förklara dig lite Smile

Suger åt sig ångor och diverse andra "fina" saker i gasform som yr runt i luften när man sprayar.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content Idag på 14:31

Sponsored content

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet