Mass Effect 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Mass Effect 2

Inlägg av Veritech79 i tis jan 11 2011, 22:15

Är det någon som lirar denna suveräna uppföljare??
Innan jag stängde av igår så hade jag råkat supa Shepard full, skall bli intressant å se vad som händer när jag kör igång igen alldeles strax! Very Happy

För den som vill ha en till kompis på xbox live så heter jag Veritech79 även där, bara att adda! Very Happy

/Patrik

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Mass Effect 2

Inlägg av Matt_Public i ons jan 12 2011, 11:01

Har jag missat något nu igen?

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i ons jan 12 2011, 16:27

@Veritech79 skrev:Är det någon som lirar denna suveräna uppföljare??
Innan jag stängde av igår så hade jag råkat supa Shepard full, skall bli intressant å se vad som händer när jag kör igång igen alldeles strax! Very Happy

För den som vill ha en till kompis på xbox live så heter jag Veritech79 även där, bara att adda! Very Happy

/Patrik

Jajemen, lirade den stenhårt. Fantastiskt spel som är på gränsen till mästerverk.
Riktigt roligt hur Bioware har gjort så att man kan bära över den Shepard man gjorde i 1an till 2an, med alla val som man gjorde i 1an påverkar 2an också.

Mass Effect2 kommer till PS3 nästa månad har jag för mig. Ett givet köp, fast jag spelade den till xbox 360.
Vore fantastiskt om man på något sätt kunde bär över save files inkl. utseendet på gubben m.m. ifrån 360 till PS3an, men det lär nog inte hända inom en avlägsen framtid.

Är också påväg att köpa mig en ny Xbox 360 Slim. Microsoft dyngan bara går sönder och sönder men vad har man för val?! Kan nog hända att jag addar dig på Xbox live någon gång i månaden.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i ons jan 12 2011, 23:21

@Warsawpact skrev:
Jajemen, lirade den stenhårt. Fantastiskt spel som är på gränsen till mästerverk.
Riktigt roligt hur Bioware har gjort så att man kan bära över den Shepard man gjorde i 1an till 2an, med alla val som man gjorde i 1an påverkar 2an också.

Jo jag hade allt velat haft med mig Vrex över till 2:an men tyvärr så överlevde han inte 1:an Sad
Men man får ju en ny krogan att röja med så jag får väl vara nöjd iallafall Smile

@Warsawpact skrev:
Mass Effect2 kommer till PS3 nästa månad har jag för mig. Ett givet köp, fast jag spelade den till xbox 360.
Vore fantastiskt om man på något sätt kunde bär över save files inkl. utseendet på gubben m.m. ifrån 360 till PS3an, men det lär nog inte hända inom en avlägsen framtid.

Det är ju som sagt inte troligt, vad har du för level på "din" Shepard förresten?

@Warsawpact skrev:
Är också påväg att köpa mig en ny Xbox 360 Slim. Microsoft dyngan bara går sönder och sönder men vad har man för val?! Kan nog hända att jag addar dig på Xbox live någon gång i månaden.

See you online! Very Happy

/Patrik

Inlägg av Jokkocze i ons jan 12 2011, 23:25

Oooh, mass effect 2 har jag kört igenom några gånger (God, Neutral och efter en massa kämpande med att gå emot min hjärna, ond.) och jag funderar på att göra det på 360'n igen för achievements Smile

Som Warsawpact säger så kommer det till ps3an, men då det inte innehåller något nytt (Förutom alla släppta dlc'er och något lägre upplösning på texturerna pga dålig minneskapacitet i maskinen) så känns det som att det vore ett ganska onödigt köp, vilket de flesta multiplattformare jag känner håller med om.

Storyn i både ettan och tvåan är nice. Ettan hade sina nackdelar och när tvåan släpptes hade man ett Väldigt drygt mining-system, som senare tweakades lite. (Så du har nog inte upptäckt det, om din box är kopplad mot internet, vilket den verkar vara..)

Lägger kanske till dig på xbl jag med, annars kan du lägga till mig. Heter samma sak där som här på forumet Smile

Inlägg av Veritech79 i ons jan 12 2011, 23:45

@Jokkocze skrev:
Storyn i både ettan och tvåan är nice. Ettan hade sina nackdelar och när tvåan släpptes hade man ett Väldigt drygt mining-system, som senare tweakades lite. (Så du har nog inte upptäckt det, om din box är kopplad mot internet, vilket den verkar vara..)
Vad menar du med att det tweakades? missar man något om boxen är uppkopplad? Neutral
Vill ju inte sitta och skicka iväg dyra probes i onödan ju Sad

@Jokkocze skrev:
Lägger kanske till dig på xbl jag med, annars kan du lägga till mig. Heter samma sak där som här på forumet Smile

Vi får se vem som är snabbast Very Happy

/Patrik

Inlägg av Jokkocze i ons jan 12 2011, 23:48

@Veritech79 skrev:
@Jokkocze skrev:
Vad menar du med att det tweakades? missar man något om boxen är uppkopplad? Neutral
Vill ju inte sitta och skicka iväg dyra probes i onödan ju Sad
De förbättrade systemet så att det inte var lika drygt att sitta och probea. De förenklade det alltså Razz

@Veritech79 skrev:
@Jokkocze skrev:

Vi får se vem som är snabbast Very Happy

/Patrik
Ska jag se det där som en utmaning eller? Hmm...

Inlägg av Warsawpact i fre jan 14 2011, 14:46

@Jokkocze skrev:
Som Warsawpact säger så kommer det till ps3an, men då det inte innehåller något nytt (Förutom alla släppta dlc'er och något lägre upplösning på texturerna pga dålig minneskapacitet i maskinen) så känns det som att det vore ett ganska onödigt köp, vilket de flesta multiplattformare jag känner håller med om.

Undra vad Bioware menar med att Mass Effect 2 till PS3 är "..the definitive version". Wink

I ME2 till Sony maskinen slipper man bl.a. det irriterande bytet av skivor samt att all DLC till Me2 ( en slags expansions) finns med när man köper det.
Den blir nästan som en Game of the Year edition, fast den inte är det. lol!

Dessutom finns det med oerhört mycket mer detaljer i miljöerna vilket märks tom.Detta är pga. att all information lagras på den överlägsna Blu-Ray skivan. ( xbox 360 dvd har maxgräns på 6.8gb) Det blir snabbare laddningar på PS3, även om man installerat spelet på hårddisken på en 360.

Lite sämre grafisk textur är det på PS3an men skillnaden är inte extremt. Märks dock på karaktärernas hår att det blir lite dippar i kvaliteten.
Däremot, efter att ha spelat demot, så tycker jag att ljussättningen på PS3 versionen var ganska mongo.

Men som sagt, smaken är som baken beroende vilket system man tycker om mest.

*
Veritech....fick du min Friend invite? Very Happy

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i fre jan 14 2011, 14:49

Glömde att skriva att Cerberus Network försvinner den 24e Januari...eeek.

Jag tänker sätta mig nu på lunchen starta ME2 och ladda ner alla DLC fortare än blixten så jag inte glömmer av det!

Ciao

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i fre jan 14 2011, 15:04

"The definitive version" kallar de det för att det inkluderar samtlig dlc.

Ja, man slipper skivbytet (EN gång), men laddningstiderna blir inte snabbare för att man kör från blu-ray. Kollar du upp hur blu-ray faktiskt fungerar så ser du att de inte har snabbare accesstider än en dvdskiva och verkligen inte snabbare än en hårddisk. Inte enns storleken på en dvd-skiva fick du rätt på, då de innehåller 8.5-8.7gb.
Att ladda ner DLC är något man gör en gång, så det är inget som är så irriterande. Sen får man fortfarande tanka den kommande dlc'n (Ska komma till sommaren)

Mängden detaljer kommer inte heller bli större, då det är en simpel konvertering de gjort (Därav buggarna i ljuset).
Hade det kommit fler hade det inte berott på att det finns mer plats på en blu-rayskiva, då det som tar upp plats där är ljudet, inte några små detaljer.

Det är svårt att se så mycket skillnad på en sån sak som texturer när man redan beslutat för sig att ett spel ska vara snyggare på en plattform än en annan. PS3an klarar av att arbeta med lite större än halva storleken som 360'n klarar av, så även om du inte märker det så är det väldig skillnad.

Hur som helst är det bra att de som inte har vare sig pc eller 360 nu får spela detta underbara spel.

DLC'n lär inte försvinna, då de fortfarande kör med marketplace. Cerberus Network är bara en säkerhetsgrej som EA har infört för att försöka minska piratkopiering och begagnatköpande.

Senast ändrad av Jokkocze den fre jan 14 2011, 17:59, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : Ja först skulle jag ändra en grej, sen visade det sig att jag fick bort för mycket.. usch säger jag bara..)

Inlägg av Veritech79 i fre jan 14 2011, 17:44

@Warsawpact skrev:Glömde att skriva att Cerberus Network försvinner den 24e Januari...eeek.

Jag tänker sätta mig nu på lunchen starta ME2 och ladda ner alla DLC fortare än blixten så jag inte glömmer av det!

Ciao

Fasen åsså!! Måste inhandla a shitload of microsoftpoints för att ladda ned det sista...om de inte blir gratis dom också runt den 24:e förvisso, vågar jag chansa måntro?! Shocked

Jag har tyvärr inte varit inne på ett par dagar, inte funnits tid men så fort jag loggar in så skall jag acceptera din invite Very Happy

/Patrik

Inlägg av Jokkocze i fre jan 14 2011, 17:56

Jag har gått igenom lite och hittar alltså inget om att cerberus network ska försvinna. Vad har du för källa till det warsaw?

Edit: Kan det kanske vara newsfeeden du tänker på? Den berör inte nerladdningar eller så, utan det är bara den lilla raden med text som står när du går in där.

Inlägg av Veritech79 i fre jan 14 2011, 18:20

@Jokkocze skrev:Jag har gått igenom lite och hittar alltså inget om att cerberus network ska försvinna. Vad har du för källa till det warsaw?

Edit: Kan det kanske vara newsfeeden du tänker på? Den berör inte nerladdningar eller så, utan det är bara den lilla raden med text som står när du går in där.

Skall visst komma minst 2 st DLC:er till som skall leda fram till Mass Effect 3, kollade precis in en första trailer till ME3 och det ser ut att bli skapligt med röj! Twisted Evil cheers

Inlägg av Jokkocze i fre jan 14 2011, 18:26

@Veritech79 skrev:
@Jokkocze skrev:Jag har gått igenom lite och hittar alltså inget om att cerberus network ska försvinna. Vad har du för källa till det warsaw?

Skall visst komma minst 2 st DLC:er till som skall leda fram till Mass Effect 3, kollade precis in en första trailer till ME3 och det ser ut att bli skapligt med röj! Twisted Evil cheers

Precis, så det är inget att oroa sig för Razz

Inlägg av Warsawpact i fre jan 14 2011, 18:29

Jawohl , så kan det mycket väl vara.
LÄNK
Tyckte att det var helskumt att de skulle ta bort hela tjänsten. Men så verkar inte vara fallet. Men nu har jag alla DLC i alla fall...alltid något positivt. Laughing

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i lör jan 15 2011, 01:43

Jag har inte kommit någon invite från dig Warsaw Sad

Skickade precis en invite till dig Jokkocze cheers

Inlägg av Warsawpact i lör jan 15 2011, 13:23

@Veritech79 skrev:Jag har inte kommit någon invite från dig Warsaw Sad

whoops, det skulle visst vara Veritech79.....med siffror också. Drar iväg en till. Embarassed

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i lör jan 15 2011, 15:14

@Warsawpact skrev:

whoops, det skulle visst vara Veritech79.....med siffror också. Drar iväg en till. Embarassed

Det är det där lilla extra som gör´et vettu Very Happy

Inlägg av Warsawpact i lör jan 15 2011, 15:20

@Veritech79 skrev:
@Warsawpact skrev:

HAhha, så sant som det är sagt lol!

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i lör jan 15 2011, 15:29

@Warsawpact skrev:
@Veritech79 skrev:
@Warsawpact skrev:

Very Happy cheers

Kollar ikväll sen om det har funkat bättre denna gången!

Lirar du Il-2 Birds of prey nånting förresten?

Inlägg av Warsawpact i lör jan 15 2011, 15:30

@Veritech79 skrev:
@Warsawpact skrev:
@Veritech79 skrev:
@Warsawpact skrev:

Very Happy cheers

Kollar ikväll sen om det har funkat bättre denna gången!

Lirar du Il-2 Birds of prey nånting förresten?

Jajemen, minst en gång i veckan.
Men...........på PS3.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i lör jan 15 2011, 17:14

@Warsawpact skrev:
Jajemen, minst en gång i veckan.
Men...........på PS3.

Aha...men då får du ju helt enkelt skaffa det till 360 med då Very Happy

Fast om alla tummar hålls rätt så kanske det blir en Sony till februarilön...hoppashoppashoppas tongue

Inlägg av Warsawpact i lör jan 15 2011, 17:17

@Veritech79 skrev:
Fast om alla tummar hålls rätt så kanske det blir en Sony till februarilön...hoppashoppashoppas tongue

Det DÄR låter så otroligt rätt!
cheers

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i tor jan 20 2011, 12:48

@Warsawpact skrev:
@Veritech79 skrev:

Det DÄR låter så otroligt rätt!
cheers

Visst gör det! Very Happy

Får hoppas att den äkta hälften förstår grejen med att ha två maskiner också... Rolling Eyes Very Happy

Inlägg av Veritech79 i tor jan 20 2011, 12:51

@Veritech79 skrev:
Skickade precis en invite till dig Jokkocze cheers

När hade du tänkt att acceptera min invite måntro?! Rolling Eyes Very Happy

Inlägg av Sponsored content Idag på 05:52

Sponsored content

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa