Mass Effect 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: Mass Effect 2

Inlägg av Warsawpact i ons mar 30 2011, 11:16

Det här är förbryllande. Den såkallade "Arrival" DLC släpptes sent i Tisdags på U.S. PlaystationNetwork store, men här i EU så har inget hänt. Förmodligen kommer den upp på på Onsdag/ Torsdag ( då PSN updaterar sin store). Tycker att det här var kasst gjort av Sony att inte lägga upp den direkt när den släpptes.
Nåväl...tillbaka till sushin.

Senast ändrad av Warsawpact den ons mar 30 2011, 11:18, ändrad totalt 1 gång

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Veritech79 i ons mar 30 2011, 11:17

@Warsawpact skrev:
@Veritech79 skrev:
@Warsawpact skrev:ÖÖöh...nu har Tisdagen kommit och nästan gått, och fortfarande ingen DLC till ME2?

Står ju att den skall släppas den 29 Mars på deras hemsida till PC,360 och även PS3. Shocked

Om den DLC'n blir försenad till PS3 på ett obestämt datum så kommer mitt humör att gå in i Chernobyl-mode.

Gissa vad jag har laddat ned idag... Laughing cheers

Nä nu skall jag inte vara elak, brorsan sitter och surar över PS3 släppet också och det kan ju vara så att den släpps i omgångar till de olika plattformarna för att inte skapa en krasch...eller nåt Suspect
Vet inte om det stämmer men jag läste något om att det bara är PC som får nya achivements?! Neutral

Attans bananer, nu blev jag avundsjuk!
Men vad sjutton hände med det till PS3?

När jag startade upp ME2 imorse så var jag tvungen att ladda ner en update och efter den var installerad så såg jag på mina Trophys ( Achivements på PS3) att det hade kommit nya som var speciellt avsedda för den nya DLC'n "Arrival". Vore trevligt att överhuvud taget kunna spela den också... No

Chernobyl-mode.......................engaged.

Brorsan nämnde något om en update också, men den kommer nog skall du se, vi med 360 skall ju ha lite försprång ju Wink
Började lira lite smått igår och jag kan bara säga det att du är in for a big treat, stretcha avtryckarfingret innan Very Happy

Spoiler:
På tal om trophys/achivements, fick du en som heter "Ultimate Sacrifice" också? gillar inte namnet på den alls... Shocked

/Patrik

Inlägg av Warsawpact i ons mar 30 2011, 11:21

@Veritech79 skrev:
Brorsan nämnde något om en update också, men den kommer nog skall du se, vi med 360 skall ju ha lite försprång ju Wink
Började lira lite smått igår och jag kan bara säga det att du är in for a big treat, stretcha avtryckarfingret innan Very Happy

Spoiler:
På tal om trophys/achivements, fick du en som heter "Ultimate Sacrifice" också? gillar inte namnet på den alls... Shocked

/Patrik

Hehe, tack för tipset Smile

Spoiler:

Japp, jag fick också en sådan trophy.......verkar olycksbådande silent
Men jag måste medge att jag sitter här och smått hoppas på att det finns en möjlighet till att hon Jack kan dö, och den chansen kommer jag att ta DIREKT isf.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i ons mar 30 2011, 11:29

@Warsawpact skrev:

Spoiler:

Men jag måste medge att jag sitter här och smått hoppas på att det finns en möjlighet till att hon Jack kan dö, och den chansen kommer jag att ta DIREKT isf.

Spoiler:
Jaså? hur kommer sig nu detta hat mot Project Zero, hon är väl en sympatisk individ eller?! Very Happy

Har du sett det här förresten? Stämmer det så blir jag lycklig som en Krogan i ett slagsmål Very Happy
http://www.imdb.com/title/tt1482455/

Edit: verkar som att Matthew Fox (från LOST) skall spela Shepard, då snackar vi otäck likhet Shocked

Inlägg av Warsawpact i ons mar 30 2011, 14:34

@Veritech79 skrev:
@Warsawpact skrev:

Spoiler:

Spoiler:
Jaså? hur kommer sig nu detta hat mot Project Zero, hon är väl en sympatisk individ eller?! Very Happy

Har du sett det här förresten? Stämmer det så blir jag lycklig som en Krogan i ett slagsmål Very Happy
http://www.imdb.com/title/tt1482455/

Edit: verkar som att Matthew Fox (från LOST) skall spela Shepard, då snackar vi otäck likhet Shocked

Hoppas filmen blir lika bra som spelet, eller bättre. Mr. Fox är ju jä****t lik Shepard, bra val !

Spoiler:
Hon är bara så allmänt irriterande och ett UFO.
Men liiite sympati har jag för henne. Om det inte vore för att hon var ett Cerberus experiment så skulle jag slängt ut henne ur närmast möjliga air-lock. lol!

Har för övrigt börjat om på ännu en omspelning av ME2 får börja med samma level, utrustning m.m som när jag klarade det första gången, så att jag hoppas klara rubbet igen lagom tills på Torsdag.
Skall se om jag kan dänga upp ett foto på min Shepard med stats inkl.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i ons mar 30 2011, 15:05

@Warsawpact skrev:
Hoppas filmen blir lika bra som spelet, eller bättre. Mr. Fox är ju jä****t lik Shepard, bra val !

Spoiler:
Hon är bara så allmänt irriterande och ett UFO.
Men liiite sympati har jag för henne. Om det inte vore för att hon var ett Cerberus experiment så skulle jag slängt ut henne ur närmast möjliga air-lock. lol!

Har för övrigt börjat om på ännu en omspelning av ME2 får börja med samma level, utrustning m.m som när jag klarade det första gången, så att jag hoppas klara rubbet igen lagom tills på Torsdag.
Skall se om jag kan dänga upp ett foto på min Shepard med stats inkl.

Har börjat om även jag, vill ju ha "leave no one behind" avbockad också Mad

Spoiler:
Undra hur det blir med Arrival när man kör om? Man kan ju inte gärna börja med det uppdraget liksom, måste ju bli ett meddelande på private terminal efter man klarat spelet antar jag.

Jag skulle med vilja ta en bild med min Shepard och stats, får väl ta en med kameran då man inte kan ta nån skärmdump på 360 vad jag vet.

Inlägg av Warsawpact i ons mar 30 2011, 15:20

@Veritech79 skrev:

Har börjat om även jag, vill ju ha "leave no one behind" avbockad också Mad
Spoiler:
Undra hur det blir med Arrival när man kör om? Man kan ju inte gärna börja med det uppdraget liksom, måste ju bli ett meddelande på private terminal efter man klarat spelet antar jag.
Jag skulle med vilja ta en bild med min Shepard och stats, får väl ta en med kameran då man inte kan ta nån skärmdump på 360 vad jag vet.

Drog fram min Sony systemkamera och tog kort på tv'n. Smile

Brukar försöka få till det hyfsat när det gäller liknelse på RPG spel, satt nog i 1 timme för att försöka få till Shepard.
Kör uteslutande med Mörkgrå-Ljusröd armor camo färg. Mer om vilken olika slags armor delar jag använder tar jag senare.

Spoiler:
Att ha Leave no one Behind kan vara taktiskt bra att ha avklarat, iom att de valen man gjort i 2an skall gå över i 3an och påverka storyn study . Fullt crew är kanske att föredra.
Vad jag har läst mig till så kan man bara "starta" Arrival om man har klarat uppdraget "Horizon"

En sak vore riktigt häftigt att ha på ME3...att kunna ta ett foto på ens egna ansikte och på något sätt scanna in det i spelet så att datorn automatiskt "tweekar" så att fotot återges på karaktären. För Xbox 360 har ju den där Kinect (inkl en kamera) samt Sony har ju Playstation Move (Inkl en kamera) så att det kanske kunde gå?

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i ons mar 30 2011, 15:43

Det vore faktiskt helt möjligt med Kinect, då den har både en 3d-kamera och en vanlig kamera rätt mycket bättre bildkvalitet än en vanlig webkamera (Avancerade pryttlar, mäter djup osv).
Sen att mjukvaran dessutom även kan identifiera vad som är vad i ansiktet gör det bara ännu mer möjligt.

Om ps3ans kamera (Vilken är en helt vanlig webkamera, precis som den gamla kameran till xboxen) skulle kunna klara av det vettefan dock. Vad den skulle klara av är i princip att ta en platt bild och använda som textur på ansiktet.

Edit: Det vore ju även möjligt i Pc-versionen iom att microsoft bekräftat att de ska släppa officiella drivrutiner för Kinect till Windows.

Inlägg av Warsawpact i ons mar 30 2011, 18:49

Nu finns ME2-Arrival uppe på PS3 EU. cheers cheers cheers king 65kr för den var inte heller fel!
Kan förstå varför det tog tid att få upp den för Sony, verkar som de gjorde en omorganisation av PSStore. :

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i tor mar 31 2011, 00:52

Arrival avklarat!
Nu är det bara en enda lång väntan till ME3... bounce Very Happy

Inlägg av Jokkocze i tor mar 31 2011, 00:58

@Veritech79 skrev:Arrival avklarat!
Jag är lite orolig över vad som kommer hända med trean efter vad de gjorde med Dragon Age 2. Men vi får hoppas att de inser sitt fel och inte gör om det igen!

Inlägg av Veritech79 i tor mar 31 2011, 01:19

@Jokkocze skrev:
Jag är lite orolig över vad som kommer hända med trean efter vad de gjorde med Dragon Age 2. Men vi får hoppas att de inser sitt fel och inte gör om det igen!

Vad hände med DA2 för nåt då...?! Shocked

Inlägg av Jokkocze i tor mar 31 2011, 01:34

@Veritech79 skrev:
@Jokkocze skrev:

Vad hände med DA2 för nåt då...?! Shocked
De tog ett bra spel (DAO) och dummade ner det så otroligt. Plockade bort de flesta rollspelsmomenten tills det i princip var förenklade strider med fiender som kommer i vågor kvar.
Utöver detta så fanns det ungefär 7-8 olika områden som användes om och om och om och om och om och om igen, genom hela spelet.

Sen saknades storyn också. Den var i princip helt borta. Det lilla som fanns kvar började dåligt och blev bara sämre med tiden.
Dessutom finns det inte längre några trådar som leder tillbaka till de gamla Baldur's Gate spelen, eller enns till det första dragon age-spelet (Som hängde ihop rätt bra med det gamla BG-universumet)

Inlägg av Warsawpact i tor mar 31 2011, 10:57

Hmm, visst var det allmänt kort?

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i tor mar 31 2011, 16:38

@Warsawpact skrev:

Hmm, visst var det allmänt kort?

Jo det var ju en smula knappt, men dock intensivt Smile

Spoiler:
Jag var uppriktigt nervös under striden vid artifakten, trodde jag låg riktigt brunt till när YMIR mechen dök upp men jag klarade det ganska helskinnad ändå Smile
Vilka val gjorde du under uppdraget och efter?
För egen del så försökte jag varna Kolonierna, jag sköt Kenson (fingret låg på LT/Renegade-knappen och väntade redan från början Twisted Evil ) och så lovade jag Admiral Hackett att komma till Jorden och försvara mig vid en eventuell courtmartial.

Inlägg av Veritech79 i tor mar 31 2011, 21:55

Fick för mig att kolla upp tidslinjen för Mass Effects universum och efter att ha gjort det så HOPPAS jag å det grövsta att filmen (om det nu kommer någon vill säga) inte kommer att handla om "First Contact War" med Turians, för då var nämligen vår käre Shepard bara 3 år gammal! Shocked

Men frågan är ju vilken episod av hans liv som skulle vara lämpligt att göra film av?
När Thresher Maws slaktade hela hans team på Akuze kanske?
Men då finns ju risken att det bara blir rymdskräckis av det hela Sad

Varför inte nån fräck story som utspelar sig den där månaden mellan ME1 och ME2?
Måste ju funnits hur mycket Geth som helst att jaga då ju Very Happy

Inlägg av Warsawpact i tor mar 31 2011, 23:12

@Veritech79 skrev:Fick för mig att kolla upp tidslinjen för Mass Effects universum och efter att ha gjort det så HOPPAS jag å det grövsta att filmen (om det nu kommer någon vill säga) inte kommer att handla om "First Contact War" med Turians, för då var nämligen vår käre Shepard bara 3 år gammal! Shocked

Men frågan är ju vilken episod av hans liv som skulle vara lämpligt att göra film av?
När Thresher Maws slaktade hela hans team på Akuze kanske?
Men då finns ju risken att det bara blir rymdskräckis av det hela Sad

Varför inte nån fräck story som utspelar sig den där månaden mellan ME1 och ME2?
Måste ju funnits hur mycket Geth som helst att jaga då ju Very Happy

När det gäller Hollywood så kan det gå hitan som ditan när det gäller story, skådespelare m.m, kan kanske komma att ändras några gånger innan filmandet kommer igång.
Har en lustig känsla att de kanske kommer basera första filmen på just det du sa " First Contact War" där The Illusive man var med och stred, som ung commando.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i lör apr 02 2011, 11:05

@Warsawpact skrev:
När det gäller Hollywood så kan det gå hitan som ditan när det gäller story, skådespelare m.m, kan kanske komma att ändras några gånger innan filmandet kommer igång.
Har en lustig känsla att de kanske kommer basera första filmen på just det du sa " First Contact War" där The Illusive man var med och stred, som ung commando.

Jo det har du ju rätt i, får hoppas att Bioware och Drew Karpyshyn i synnerhet får vara med i manusskrivandet så skall det nog bli bra i slutändan.
Men jag tror det vore ett dumt tilltag att använda Illusive Man som huvudaktör då han inte är "lika känd" för massorna som Shepard, om man inte tänkt att göra fler filmer förvisso, då kan det ju finnas en tanke med det.

Inlägg av Warsawpact i sön apr 03 2011, 12:28

Riktigt skoj att Bioware har inkluderat att man kan köpa byggmodeller av olika skepp i spelet. Smile
Nu väntar man ju bara på att det skall bli "verklighet". Razz

*Edit
Har börjat läsa en hel del om planeterna som man kan utforska i spelet och "mine" pånaturresurser och det slog mig......att de orkat hitta på bakgrundshistoria till alla planeter, stora som små. Ibland kan det vara riktiga intressanta saker som det står om dem.

Spoiler:
..............bl.a. den planet som man åker till för att hjälpa Kasumi med sitt updrag är ju Jorden Nr-2. Mänsklighetens första ordentliga koloniserade away-from-earth planet.

P.S
Finns det några sådana där Hidden missions/encounters i ME2 som det fanns i 1an? Kommer ihåg att i 1an kunde man åka runt i asteroidfält och ibland så "pingade" det till och det var liksom som en liten prick glänste. Det kunde vara ett övergivet skepp eller liknande. Har inte stött på något sådant i ME2.
Det kanske är borttaget, så som Lv60 är borttaget och nu är max level i Me2 enbart 30.
D.S

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Veritech79 i tor apr 07 2011, 23:21

@Warsawpact skrev:Riktigt skoj att Bioware har inkluderat att man kan köpa byggmodeller av olika skepp i spelet. Smile

*Edit
Har börjat läsa en hel del om planeterna som man kan utforska i spelet och "mine" pånaturresurser och det slog mig......att de orkat hitta på bakgrundshistoria till alla planeter, stora som små. Ibland kan det vara riktiga intressanta saker som det står om dem.

Spoiler:
..............bl.a. den planet som man åker till för att hjälpa Kasumi med sitt updrag är ju Jorden Nr-2. Mänsklighetens första ordentliga koloniserade away-from-earth planet.

P.S
Finns det några sådana där Hidden missions/encounters i ME2 som det fanns i 1an? Kommer ihåg att i 1an kunde man åka runt i asteroidfält och ibland så "pingade" det till och det var liksom som en liten prick glänste. Det kunde vara ett övergivet skepp eller liknande. Har inte stött på något sådant i ME2.
Det kanske är borttaget, så som Lv60 är borttaget och nu är max level i Me2 enbart 30.
D.S

Jo det finns en hel del att grotta ner sig om man tar sig tid att läsa alla planet-intron Smile
Jag älskar sånt "nörderi" riktigt ordentligt då det ger mig en lite större inblick i spelets universum än vad bara storyn/bakgrundsstoryn ger, så jag hade nog kunnat lirat klart på bra mycke mindre timmar än vad det blev i slutändan Very Happy
Spoiler:
Något som triggar min fantasi ordentligt är de planeter som visar spår från att ha blivit bombarderade från omloppsbana, eller där man hittat rester av avancerade civilisationer, hela jag bara skriker efter att få landa och undersöka Very Happy

Jag har då inte hittat något i de förvånansvärt få asteroidfält som finns i spelet, nån enstaka planet som legat gömd däri men inga uppdrag som i ME1.
Är Lv60 borttaget på ME1? Varför då? Neutral
På tal om uppdrag förresten, har du laddat ned "Pinnacle station" till ME1? Verkar grymt svårt! Shocked

/Patrik

Inlägg av Veritech79 i tor apr 07 2011, 23:25

@Warsawpact skrev:
Svaret jag fick ifrån Xbox support var att det inte gick att göra en kopiering ifrån en död 360, men det verkar ju som om man bara behöver ta bort hårddisken o fixa det med kablage.

Tänkte att den här kunde intressera dig.
http://www.tradera.com/Dataoverforingsadapter-till-USB-for-harddisk-Xbox-360-auktion_302039_130438322

/Patrik

Inlägg av Jokkocze i tor apr 07 2011, 23:37

@Veritech79 skrev:
@Warsawpact skrev:
Svaret jag fick ifrån Xbox support var att det inte gick att göra en kopiering ifrån en död 360, men det verkar ju som om man bara behöver ta bort hårddisken o fixa det med kablage.

Tänkte att den här kunde intressera dig.
http://www.tradera.com/Dataoverforingsadapter-till-USB-for-harddisk-Xbox-360-auktion_302039_130438322

/Patrik
Har jag redan tipsat honom om ett dussin gånger utan att han accepterat det, så det är nog knappt värt att försöka Razz

Inlägg av Warsawpact i tor apr 07 2011, 23:55

Tack Patrik, synnerligen intressant med priset, hela 1 kr. Smile

@Jokkocze skrev:
Har jag redan tipsat honom om ett dussin gånger utan att han accepterat det, så det är nog knappt värt att försöka Razz

Det där var överdrivet.

Senast ändrad av Warsawpact den fre apr 08 2011, 00:24, ändrad totalt 3 gånger

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i fre apr 08 2011, 00:06

@Veritech79 skrev:
@Warsawpact skrev:Riktigt skoj att Bioware har inkluderat att man kan köpa byggmodeller av olika skepp i spelet. Smile

*Edit

Spoiler:

P.S
D.S

Jo det finns en hel del att grotta ner sig om man tar sig tid att läsa alla planet-intron Smile
Jag älskar sånt "nörderi" riktigt ordentligt då det ger mig en lite större inblick i spelets universum än vad bara storyn/bakgrundsstoryn ger, så jag hade nog kunnat lirat klart på bra mycke mindre timmar än vad det blev i slutändan Very Happy
Spoiler:
Något som triggar min fantasi ordentligt är de planeter som visar spår från att ha blivit bombarderade från omloppsbana, eller där man hittat rester av avancerade civilisationer, hela jag bara skriker efter att få landa och undersöka Very Happy

Jag har då inte hittat något i de förvånansvärt få asteroidfält som finns i spelet, nån enstaka planet som legat gömd däri men inga uppdrag som i ME1.
Är Lv60 borttaget på ME1? Varför då? Neutral
På tal om uppdrag förresten, har du laddat ned "Pinnacle station" till ME1? Verkar grymt svårt! Shocked

/Patrik

Spoiler:
Hihi, äntligen någon som delar min passion för MassEffect flufferi! Tycker också att det är sannslöst häftigt det den historia som finns i spelet, bl.a. det där uppdraget när man skall in i en gammal sönderskjuten Reaper ( där man träffar Legion) och där Illusive man berättar hur den där Reapern blev förstörd....av ett enormt MassEffect vapen byggd av någon förlorad civilisation som hade lyckats slå ut en reaper. Det där masseffect vapnet måste vart ENORMT, men man får inte utforska planeten där den finns på.

LV60 finns på ME1 men är borttagen på ME2, där maxleveln bara är ynka 30. Undra varför?

Spoiler:
Pinnacle Station var väll det där uppdraget när några galna Batarians "kapat" en asteroid och skall smäcka den rakt ner på en koloni på en planet? Inte testet den själv men verkar cool.

Spoiler:
Sannslöst bra twist i storyn när man får reda på att The Collectors igentligen är den uråldriga rasen Protheans som har blivit förslavade av Reapers när de förstörde galaxen "förra gången" och sedan genmanipulerat dem. Vilket öde!
Det skall bli intressant att få reda på varför Reapers skördar galaxen på liv i förbestämda cykler. Var Reapers kommer ifrån? Vad finns i/bortom Dark Space där Reapers bor?

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i fre apr 08 2011, 00:12

Kommer ni ihåg det här :

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil