Forumet klassas som games?

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Forumet klassas som games?

Inlägg av cas i tis feb 08 2011, 11:28

Hej!
Det här är väl inget problem egentligen snarare bra för arbetsmoralen...
Vårt något hyperaktiva surfspärrfilter på jobbet är lite knepigt, och att begära access till vissa sidor är uteslutet.
www.ipmsgoteborg.se kommer jag fram till utan problem, men forumet spärras, och spärren säger att forumet klassas som games!
Är det nåt i metataggarna bakom det hela som spökar?
Iofs så är hyperscale, britmodeller mfl spärrade med hänvisning till att det är hobbies, så det är ju inte direkt bättre.
Svårt att kolla kanske, men ligger det nåt i detta?

//Christer

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Forumet klassas som games?

Inlägg av johan r i tis feb 08 2011, 11:46

Intressant.

Skall kolla på detta och se om jag kan hitta en enkel förklaring.

Forumet och hemsidan ligger på olika domäner vilket ksan förklara varför filtret behandlar dem olika.

// Johan

Inlägg av Matt_Public i tis feb 08 2011, 11:57

Ställ om eländet till att påstå att forumet skapar värde genom nyttiggörande, eller något annat diffust trams som företag gillar. Very Happy

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av cas i tis feb 08 2011, 12:00

Hehe, ett process mapper tool-kit skulle förmodligen slinka förbi spärren...

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Nizztos i tis feb 08 2011, 20:28

Troligen ligger forumet på en domän som används mycket för saker som filtren anser vara privat bruk eller av annan anledning inte förenat med vad som skall göras på arbetstid. Surfade man in på clubdiscussion.net så ser det ju lite sådär seriöst ut. Har själv samma problem och kommer åt hemsidan men ej forum från jobbet.

Inlägg av denstore i ons feb 09 2011, 11:33

Det har ju diskuterats en hel del spel på forumet. Minst ett par långa trådar av vad jag sett.

Inlägg av Jokkocze i ons feb 09 2011, 11:41

@denstore skrev:Det har ju diskuterats en hel del spel på forumet. Minst ett par långa trådar av vad jag sett.
Spel diskuteras på nästan alla forum, så att det skulle vara anledningen känns lite osannolikt.

Vad jag dock inte förstått är varför forumet inte ligger på samma domän som resten av sidan. Finns det någon speciell anledning till det eller? /me petar på Johan

Inlägg av denstore i ons feb 09 2011, 11:51

Ja, och på vissa företag är forum svårt att komma in på.
En väns jobb stängde hans access till IPMS Stockholm för att deras porrfilter klassade den som förbjuden? Varför? Diskussionen om PBV302 innehöll ordet "p a t t a r", vilket då alltså är porr....

Inlägg av Matt_Public i ons feb 09 2011, 12:10

PBV-porr? Regel 34 har visst inga undantag...

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av johan r i ons feb 09 2011, 20:00

@ jokkocze Varför ligger inte forumet på samma domän som siten?

Svaret är nog dåliga erfarenheter och tidsbrist. Vi hade ett eget forum förut men tyvärr så lyckades vi inte hålla det rent ifrån porrinlägg mm. Jag gillar idén med att kunna skriva och läsa på forum utan att behöva vara registrerad och ogillar starkt forum som kräver att man är registrerad. Hittills har detta forum aldrig fått ett enda inlägg från spamrobotar Exclamation Med nuvarande placering av forumet är det någon annan som fixar till filtren mm (jag är bekväm av mig.....)

Nu skulle vi nog kunna sätta upp forumet på vår egen domän igen men samtidigt så har forumet ganska så mycket bra information i sina trådar så det vore tråkigt att förlora dessa utifall att jag misslyckas med att migrera över detta forum till det nya.

Jag skall kika lite på att lägga över det till egen domän nu när ni påtalat att forumets nuvarande placering medför vissa olägenheter för en del användare.

Stort tack för er respons!

mvh
Johan

Inlägg av cas i tor feb 10 2011, 20:29

Byt inte domän för min skull!
Lagom till ett sånt skifte är genomfört har säkerligen vår kära IT-avdelning ändrat i filtret så forumet spärras i alla fall.
Bättre för mig att skaffa en surfkapabel mobil när jag byter ut min gamla sletna sony ericsson.
Tack för infon, men jag tycker allt att dagens forum funkar alldeles förträffligt som det är.

//Christer

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Obed i sön feb 20 2011, 23:49

Volvo censurerar också detta forum. Tur att det finns iphone och andra smartphones att läsa superviktiga forum som detta.

Inlägg av cas i mån feb 21 2011, 10:43

@Obed skrev:Volvo censurerar också detta forum. Tur att det finns iphone och andra smartphones att läsa superviktiga forum som detta.

Det är ju det kära kära VolvoIT jag talar om....

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Obed i mån feb 21 2011, 20:15

@CAS skrev:
@Obed skrev:Volvo censurerar också detta forum. Tur att det finns iphone och andra smartphones att läsa superviktiga forum som detta.

Det är ju det kära kära VolvoIT jag talar om....

Nordkorea-fasoner. Helt otroligt. Men folk verkar tycka mer och mer att sånt är okej. Rätt oroande utveckling. Det är för mycket Volvo-reklam på youtube så den är fri numera.

Inlägg av cas i mån feb 21 2011, 21:01

Dom har ju släppt på Facebook också eftersom "sociala medier" är väldigt inne. Men nog om dom.

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av cas i ons apr 06 2011, 09:22

Häh?
Nu verkar jag komma förbi den eländiga spärren?
Kul för mig!

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av cas i ons apr 13 2011, 10:10

Fast nu funkade spärren igen. Nåja, då får jag väl arbeta istället.

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content Idag på 15:29

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet