Ruinerad.....

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Ruinerad.....

Inlägg av Janne.S i lör apr 02 2011, 01:35

Lämnade in vobblan på service idag....det var dumt Razz

servicen plus hyrbil och annat löst gick på 4 papp...det sved, men sedan ska de ha ytterligare 7 papp för att fixa handbromsen å byta bromsskivorn och bromsbackar..... sedan behöver länkarmarna fram bytas inom kort...det går loss på 13 papp affraid

Dyrt med bil pojkar.....

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Ruinerad.....

Inlägg av Warsawpact i lör apr 02 2011, 02:07

Uuuuhhhh, nu får jag onda flashbacks. Min röda Saab häckade på verkstaden de sista 2-3 månaderna innan jag gjorde mig av med den. Ibland kan bilar vara rena rama svarta hålet som suger i sig pengar.

Volvo, VW och Toya i Borås ger gratis hyrbil, behöver bara betala för bensinen. Lämnade du in din maskin till Volvo?

Hehe, 13papp kan man köpa mycket modeller för...eller lackförsegling. Kan vara gött att ha med tanke på de små fjäderfän som sitter och skiter på din bil vid parkeringen:P (kan ju också investera i hagelsprakare, åtgärdar problemet betydligt billigare)

Men du kan vara glad att det finns människor som har det värre Janne, turbon till den röda saaben kostade mig 14k, och då pratar vi utan arbete.
Den nye befinner sig också på verkstad, men dock på positiva grunder, som inte kostar mig ett öre.

Lycka till med bilen Janne! Smile

Senast ändrad av Warsawpact den lör apr 02 2011, 02:09, ändrad totalt 1 gång

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av denstore i lör apr 02 2011, 02:07

Det är därför jag inte har någon....Wink
Köp modeller istället!

Inlägg av Jokkocze i lör apr 02 2011, 02:55

Usch! Inte trevligt när bilen behöver åka till sjukhuset, blir dyrt och inget högkostnadsskydd finns det heller..

Jag behövde faktiskt inte lämna in min gamla bil på service mer än en gång under de tre år jag hade den och den gången var det för att den hade problem med slitna bromsar när jag köpte den. Som tur var blev det gratis då de hade missat det innan de sålde bilen till mig Smile

Nu är den dock såld i förmån för att jag ska ha några pengar kvar efter att räkningarna är betalda. Saknar den inte lika mycket som jag trodde..

Inlägg av Janne.S i lör apr 02 2011, 03:20

Jo, tror nog länkarmarna får vila tills nästa år eller om de reagerar på besiktningen....

Min turbo tillsammans med AC pumpen brakade dagen efter jag köpte bilen...det slapp jag betala som tur var Razz

Ibland saknar jag min gamla Audi...det enda som var trasigt på den var avgassystemet, det rostade sönder..... ja, så det att jag tankade olja och fyllde på bensin Razz

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av MiniStuff i lör apr 02 2011, 09:57

Bilar är ett j-a nödvändigt ont ibland...

... kommer att bli ruinerad på ett annat vis själv snart, var hos optikern igår och visade sig att jag måste uppgradera mina glyser, kommer ant att hamna på 4-6000:- Evil or Very Mad

det är dyrt att bli gammal Razz

MiniStuff
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Azgaron i lör apr 02 2011, 12:04

Aj det där sved rejält!

Själv har jag cyklat i ett antal år nu, men ibland som nu till träffen hade det ju varit bra att ha.

Glasögon kostade mig och min sambo 8k för knappt ett och ett halvt år sen.

Håkan

Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Användarens profil

Inlägg av Marlin i lör apr 02 2011, 14:21

Huva, det svider när bilen går sönder.
Jag fick lägga 15 papp på däck i fjol.
De var den skatteåterbäringen det.... Evil or Very Mad
/Bosse

Inlägg av Joppo i sön apr 03 2011, 20:24

Själv gick precis min ena framtand sönder Sad Så nu knallar jag runt och ser ut som en riktig Hillbilly Very Happy

Själva händelsen när tanden trillade ut var väldigt odramatisk. Jag satt och käkade lite kyckling när jag kände att det knäckte till lite i tanden. Anledningen till detta lilla missöde beror på att mina framtänder är rotfyllda efter en cykelolycka i ungdomen och därför extra sköra.

Enligt min tandläkare kommer kalaset att gå på ungefär 10.000 kronor, vilket innebär att det inte kommer bli så mycket modellgrejer framöver Sad

Inlägg av Janne.S i sön apr 03 2011, 23:10

Vojne vojne...

Fattas bara ett lerkrus märkt "XXXX" och en halmhatt!

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av Joppo i sön apr 03 2011, 23:23

@Janne.S skrev:Vojne vojne...

Fattas bara ett lerkrus märkt "XXXX" och en halmhatt!

Hehe Very Happy Precis! Och en banjo:

Inlägg av Matt_Public i mån apr 04 2011, 10:32

Vore det ofint att ansluta sig till jeremiaden ifall man har kort om deg för att man köpt en massa hobbyprylar?

I så fall är jag tyst.

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i mån apr 04 2011, 11:25

Hahaha, Aaarrrrr pirate!

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Joppo i tis apr 05 2011, 16:21

Pirat/Hillbilly-update: Efter att ha varit på besök hos tandläkaren idag så kan jag med glädje berätta att det bara gick på 850 kronor att göra mig socialt kompatibel igen Very Happy Så j***a gött!

Tandläkaren lyckades sätta tillbaka tanden med en skruv och lite lim istället för att göra en helt ny protestand. Den kommer säkert inte att hålla i all oändlighet, men håller den några år till så är jag nöjd Smile

Inlägg av Matt_Public i tis apr 05 2011, 16:31

Stiligt!

rabbit

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av Marlin i tis apr 05 2011, 16:39

Vad skönt att tandläkarräkningen var överkomlig.
Grattis cheers
/Bosse

Inlägg av Joppo i tis apr 05 2011, 16:44

albino Tackar boys! Nu hoppas jag att alla andra här i tråden får lite flyt också och förhoppningsvis kommer undan lite billigare de också albino

Inlägg av Janne.S i tis apr 05 2011, 19:37

Skönt hörru Joppo....

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av denstore i tis apr 05 2011, 20:48

OK. Nu har du ju plötsligt 9-10 tusen som ligger och skräpar utan anledning. Direkt är det ju bara att investera i en bra omgång, modeller airbrushar och annat roligt!

Inlägg av Joppo i ons apr 06 2011, 02:00

@denstore skrev:OK. Nu har du ju plötsligt 9-10 tusen som ligger och skräpar utan anledning. Direkt är det ju bara att investera i en bra omgång, modeller airbrushar och annat roligt!

Jag önskar det vore så Very Happy Tyvärr har jag bara halv lön denna månad så jag har inte råd med några större utsvävningar. Hade tandläkaren insisterat på att pracka på mig en skitdyr plasttand hade jag tvingats ta av sparkontot och det används inte för modellköp Smile

Men nästa månad ska jag unna mig lite leksaker. Jag måste ju fira att jag slapp köpa en ny tand för 10.000 pirat

Inlägg av Sponsored content Idag på 01:02

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet