Monstertank?!

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Monstertank?!

Inlägg av Jokkocze i mån apr 04 2011, 13:31

Jag satt och tittade lite i min stash och träffade på mina Flak's. Öppnade en av de överfulla lådorna och tittade lite på vad det egentligen finns för delar i dem, varpå jag snubblade över plastkanonerna och fick en galen idé i skallen.

Vore det inte awesome att bygga en riktig monstertank?

Dubbla enorma 88mm-kanoner (Har fyra liggande, två sorter) på en panther (eller dylikt) och en frontmonterad kanon (Ala StuG eller Jagdpanzer) är det första jag kommer på, men vad mer behöver man för att den ska klassas som Monster?

Ju galnare ju bättre, men inga overkliga saker, ska vara något som någon galen tysk faktiskt kunde fått för sig att bygga.

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Monstertank?!

Inlägg av Janne.S i mån apr 04 2011, 13:48

...lite Wehrmacht -46 typ?

LOL då behöver du Chrilles stukade hjärna....han har pysslat med sådant förr vill jag minnas Very Happy

Dubbla 88:or...kanske behöver ett större chassi än en Panther då..... typ en kungstiger.... du har ingen E-100 eller liknande liggandes?

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av denstore i mån apr 04 2011, 13:56

Jag slängde bort en E-100 för inte så länge sedan. Har funderat på att slänga en Maus också....Smile

Inlägg av Jokkocze i mån apr 04 2011, 13:59

Äsch, ska ju se väldigt stort ut för tanken (men ändå något som de kunde fått för sig), så en E-100 är ju alldeles för stor!

Kolla hur det ser ut med två (bortse från den i mitten) kanoner på en panther, är ju helt underbart Smile

@denstore: Varför slänga sånt? Hemskheter! Ska du slänga saker så pm'a mig istället så kan jag komma och hämta. Wink

Also, vem är Chrille?

Senast ändrad av Jokkocze den mån apr 04 2011, 14:23, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Bytte bilden, mitt webhotell vaknade upp igen.)

Inlägg av denstore i mån apr 04 2011, 14:03

Ville du inte ha overkligt, så är det nog bäst att skippa dubbel eller trippelmontage av 88:or på Panther-chassi.

Man slänger för att man inte är nöjd med det resultatet som har blivit. Ofta fastnar jag på runt 30%.....

Inlägg av Jokkocze i mån apr 04 2011, 14:05

Ok, ska väl inte överdriva med det verklighetstrogna då..

Inlägg av Joppo i mån apr 04 2011, 15:02

Vill du få lite inspiration så kan du googla "ratte tank". Ratte var namnet på en helt galet stor stridsvagn som tyskarna hade fantiserat ihop. Inte helt oväntat lämnade den aldrig ritbordet och det var nog lika bra det Very Happy Den hade en föreslagen vikt på 1000 ton vilken nog gjort den ganska opraktisk att använda hehe

Inlägg av Jokkocze i mån apr 04 2011, 15:03

Jo jag känner till den. Liiite stor bara Razz

Inlägg av Matt_Public i mån apr 04 2011, 15:44

Nu blir vi farliga!

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i mån apr 04 2011, 15:49

@Jokkocze skrev:
Also, vem är Chrille?

Moi..fortfarande.
Vem är du?

Senast ändrad av Warsawpact den mån apr 04 2011, 15:58, ändrad totalt 1 gång

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i mån apr 04 2011, 15:57

@Janne.S skrev:...lite Wehrmacht -46 typ?

LOL då behöver du Chrilles stukade hjärna....han har pysslat med sådant förr vill jag minnas Very Happy

Dubbla 88:or...kanske behöver ett större chassi än en Panther då..... typ en kungstiger.... du har ingen E-100 eller liknande liggandes?

Jag var och prövade lyckan med Wermacht 46. Gjorde en Mars King Tiger, en Mars Landkreuzer E-100 AA ausföhr, och en Lunar Tiger.

Dubbla 88 kanoner fungerar nog inte på Panther "realistiskt" sett. Tyngden skulle blivit enorm för chassit och för att inte nämna motorerna i tornet.
MEN det är ju what-if så allt är ju öppet att köra med så om du vill, go for it.

E-100 eller möjligen en E-75 skulle fungera finfint med dubbla 88or, gärna med modat torn.Trumpeter har ju släppt massa goa What-if tyska vagnar i 1/35.
http://www.hlj.com/product/TRP01538

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i mån apr 04 2011, 16:02

Ah, du var Chrille ja. Jag är dålig på att hålla koll på namn Razz

Aja, får se vad jag kan hitta för en billig peng, minst en Panther, gärna en Knugstiger eller kanske en sån där E-75'a. En E-100 är dock för stor.
De är för övrigt inte What If's, utan helt enkelt modeller som föreslogs och var steg i utvecklingen till vad som faktiskt användes Smile

Den största fördelen med Panthern (Inte med schmalturm) är formen på tornet. Behövs bara lite lätt modifiering för att man ska få dit dubbla kanoner.

Inlägg av Janne.S i mån apr 04 2011, 17:39

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i mån apr 04 2011, 18:00

Där har vi en E-100 med vad som förmodligen ska likna de kanoner flaken använde. Det ser för litet ut! Ska se stort och läskigt ut! bounce

Inlägg av Warlord i mån apr 04 2011, 21:17

Jag har länge varit i planerna att bygga en Mammoth tank på C&C spelen. Fast baserad på en t-55:a. Även en futuristisk verision är på planeringsstadiet. Bara att bygga ju fler bössor desto bättre

Inlägg av Jokkocze i mån apr 04 2011, 21:23

@Warlord skrev:Jag har länge varit i planerna att bygga en Mammoth tank på C&C spelen. Fast baserad på en t-55:a. Även en futuristisk verision är på planeringsstadiet. Bara att bygga ju fler bössor desto bättre
En T-55'a kan nog passa rätt bra.. Har inte bestämt mig än (Lite löst baserat, såsom dubbla kanoner, på Mammothen är det ja)

Även jag satt i tankarna på en futuristisk tank av en gammal. Med laserkanon och solpaneler osv.

Inlägg av Sponsored content Idag på 10:43

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet