WIP: Hobbykartan - Kartan för hobbyintresserade. [Stängt betatest på gång]

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

WIP: Hobbykartan - Kartan för hobbyintresserade. [Stängt betatest på gång]

Inlägg av Jokkocze i lör apr 09 2011, 12:03

Jag har ett tag suttit och pillat lite med en liten sida för att hjälpa modellbyggare (Och kanske folk som håller på med andra sorters modeller, typ radiostyrt och modelljärnvägar) att hitta butiker runtom i Sverige. Själv tror jag att det kan vara en smidig sida som kan vara till användning för många, men vad tror ni?

Så vad handlar det om?
I princip är det en sida med en karta på. På denna karta kan registrerade användare lägga till små nålar. Varje nål representerar en butik som. Trycker man på någon av dessa nålar får man upp lite info om butiken, i form av öppettider och en bild eller två. Från denna popup kan man sen trycka sig vidare till en sida med mer info och bildgalleri.

Vad finns det för info som folk kan ha användning för?
Ja det beror helt på vad folk lägger till! Det kan finnas info om vilka sorters saker säljer (Modeller, radiostyrt, järnvägar i olika skalor), om vilka märken de säljer (Trumpeter, Italeri, Kyosho, Roco) och annan info som man kan vilja ha.
Självklart även vägbeskrivningar till butiker som ligger undangömt, såsom i källare utan ordentliga ingångar.

Möjligtvis kan man även lägga upp små recensioner om butikerna. Jag tänkte mig inte några betyg, men man kan skriva vad man tycker om butiken, vad man tycker att de gör rätt och vad man tycker att de gör fel. Detta kan butikerna tjäna lite på, då de kan komma fram till vad de behöver förbättra för att göra kunderna ännu mer nöjda.

Självklart kan man även ha en ordentligt uppdaterad lista med butiker som finns online.

Så vad tror ni om det hela? Är det något ni skulle använda och tipsa andra om?

Senast ändrad av Jokkocze den fre jun 24 2011, 18:40, ändrad totalt 5 gånger

Till överst på sidan Gå ner

Sv: WIP: Hobbykartan - Kartan för hobbyintresserade. [Stängt betatest på gång]

Inlägg av Marlin i lör apr 09 2011, 14:49

Jag tycker det verkar som en mycket bra idé.
Kör på.
/Bosse

Inlägg av Jokkocze i sön apr 10 2011, 11:47

Inget större intresse verkar det som, men jag kör väl på iaf.

Inlägg av Azgaron i sön apr 10 2011, 11:58

Kan nog vara en bra idé så kör på du!

Håkan

Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Användarens profil

Inlägg av Matt_Public i mån apr 11 2011, 10:00

Varför inte? Låter ju som en sommarhit inför såväl semestertripp som tjänsteresa.

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av SkelettetS i tis apr 12 2011, 09:51

låter som en bra ide tycker jag, go for it! viktigt att den hålls uppdaterad bara

Inlägg av Jokkocze i tis apr 12 2011, 10:49

@SkelettetS skrev:låter som en bra ide tycker jag, go for it! viktigt att den hålls uppdaterad bara
Som jag nämnde ett par gånger, uppdaterandet sköts till absolut största del av användarna. Jag har ingen möjlighet att åka runt i landet och besöka hobbybutiker, så det vore i princip omöjligt för mig att hålla allt uppdaterat.

Jag kommer förmodligen lägga upp en förstaversion av det hela till helgen, mer då!

Inlägg av Jokkocze i tis maj 17 2011, 11:28

Det kom ingen första version till helgen. Jag kom på en ny idé och råkade ta bort 90% av det jobbigaste arbetet, så jag har börjat om från grunden. (Och kände därför inte riktigt för att göra något på ett tag)

Den nya versionen är dock snabbare, snyggare och rent allmänt bättre än den förra. Dessutom är det möjligt för mig att klämma in mer funktioner!
Så har någon några önskemål?

Sen så har jag även tänkt över namnet, då "Hobbykartan" påminner för mycket om resturangkartan eller vad den heter, så jag tar gärna förslag på namn också.

Inlägg av Matt_Public i tis maj 17 2011, 11:42

@Jokkocze skrev:Sen så har jag även tänkt över namnet då "Hobbykartan" påminner för mycket om resturangkartan eller vad den heter, så jag tar gärna förslag på namn också.

IPMS-GPS? scratch

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i fre jun 24 2011, 18:39

Jag har börjat komma någonvart nu och snart är det dags att testa det hela lite. (Mer än från min egen dator, då alltså)
Vill inte öppna upp det hela för alla än, då koden osv inte är skyddad på något sätt. (Och sidan än så länge är uppbyggd för funktion, snarare än utseende)

Är någon intresserad av att hjälpa till med lite testande så dra iväg ett pm till mig!

Inlägg av Sponsored content Idag på 07:37

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet