Tamayia färgställ..?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Tamayia färgställ..?

Inlägg av bjork_larsson i sön dec 14 2008, 02:11

Är det någon av er här på forumet som vet vart man kan få tag i ett sådant ställ som tamiya har till sina färger. Som typ Kempe och Hc har. Ett svart ställ som man kan ställa burkarna i helt enkelt...

Lite av min hobby är att utveckla min "verstad" och nu nör jag införskaffat så mycket färg What a Face så är det dags att organisera och botanisera mina kolörer! Som det så fint och propert kan kallas! *Sträcker på mig* Very Happy

Om någon känner någon osv. Jag behöver inte ett helt kanske men ser gärna att det är helt då det finns lite att ta av så att säga!

Terje santa

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Tamayia färgställ..?

Inlägg av Janne.S i sön dec 14 2008, 03:28

Kempe hade ett över förut.....men den knep jag Razz
Ganska bra att kunna organisera grejerna. Alternativet är en hurts med massa små lådor i...det var jag inne på ett tag

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av bjork_larsson i sön dec 14 2008, 13:01

Nej, ingen hurts! Jag vill ha ett ställ! =P Använder du hela eller? Haha... Laughing

Terje

Organisera kulörerna...

Inlägg av merlin1953packard i tis dec 23 2008, 11:21

Hmmm, ser att du har bekymmer med att organisera dina färger, Terje. Kanske jag kan vara dig behjälplig med några anspråkslösa tips. En variabel, som jag tror är viktig, är att det skall kosta minimalt. En annan variabel är att man kanske kan "konvertera" sådant som redan finns tillhands bland alla prylar som är vanliga vardagsföremål. Ifråga om färgställ kan man kanske - utifrån de preferenser du angett - bygga om ett vanligt diskställ i metall. En annan variant är att botanisera på IKEA som har en uppsjö av olika lådor och ställ (också diskställ i metall) för alla slags ändamål. IKEA brukar dessutom hålla hyggliga priser på sådant. Naturligtvis kan man "scratch-bygga" ett färgställ som är skräddarsytt för det egna behovet i plywood. Poängen är väl att det skall gå lätt att hitta rätt färg eller nyans utan att behöva leta alltför länge. Överskådlighet således! Själv vill jag lätt kunna hitta bland färgerna, men också kunna bära dem mellan mitt arbetsrum (där jag penselmålar en del) och min verkstad (där all sprutmålning görs). För detta ändamål hittade jag just på IKEA ett par lådor med uppvikbart lock och som är starka nog att hålla för omild behandling. Kostade inte många kronor! Det är lätt att hitta bland alla färger då alla står i samma plan! Se bilden!/BL

Inlägg av Linus i tis dec 23 2008, 14:51

Ett färgställ hade ju inte varit fel för egen del. Just nu kör jag på en 7 år gammal, men lojal, skokartong.

Inlägg av Sponsored content Idag på 19:14

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet