Sil air werther 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sil air werther 2

Inlägg av Kent i mån okt 31 2011, 03:16

Har blivit erbjuden att köpa en sådan
Någon som har någon erfarenhet om den?

Tank.0.25
54 db
3 bar

Synpunkter någon,bra eller dåliga.

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Sil air werther 2

Inlägg av cas i mån okt 31 2011, 08:09

Det där ser ut som min första kompressor jag köpte på Hobbex för en massa år sen. Den övertogs av en kompis när jag bytte upp mig mot en Sil air 15, men den tuffar på fortfarande. Och med tuffar så menar jag det ordagrant, för det är verkligen 54 högljudda dB!
Jag tyckte att luftflödet man fick ur den var jämnt och bra, men jag bytte för att jag bodde i lägenhet då, och den var definitivt inte anpassad för det Smile
Den har även en tendens till att inte vilja starta igen pm man har kört den en stund och det är tryck kvar i den. Avluftar man det så brukar den hosta igång igen.

Slutsats, bättre än inget alls, väldigt behändig om man skall iväg på byggmöten. Helt ok om man står ut med bullret!

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Janne.S i mån okt 31 2011, 11:41

JAg körde på med min fram tills nu när jag skaffade Sil Airen...Tror den bara heter Werther modell 2, Sil Air är en produkt serie med oljekompressorer.

En hyfsad kompressor som räcker till...även om min blev lite trött efter nära nog ett decennium i kontinuelig drift Razz

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av Matt_Public i mån okt 31 2011, 11:56

@CAS skrev:Slutsats, bättre än inget alls.
Amen!

Min kompressor-abstinens driver mig sakta, sakta mot vansinnets gräns. Very Happy

Ååh, handbroms...

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av denstore i mån okt 31 2011, 12:50

Jag hade gärna haft en sån där som extra/rese-kompressor.
Jag tror att den som såldes på Hobbex var en kopia a Werthern.

Inlägg av Hayabusa i mån okt 31 2011, 13:10

Frågan är väl vad den kostar?

Skulle inte förvåna mig om det är en kompressor som är tillverkad av Sparmax. Som jag uppfattar det, så tillverkar Sparmax dels produkter som de säljer i eget namn, dels åt branschkollegor som marknadsför dem under sitt eget namn. Vilket inte behöver betyda att det är dåligt, men det kan vara lite vilseledande ibland.

Med andra ord - jag tror inte att denna kompressorn är tillverkad av Werther i Italien.

Inlägg av Kent i mån okt 31 2011, 13:36

Skulle få ge 600 ink frakt,men om den är bullrig så är det ju inte så intressant.

/W

Inlägg av Obed i mån okt 31 2011, 13:48

600 spänn är iofs rätt billigt.
Tror min kompressor är lika invändigt förutom tryckmätaten. Drn gör stor nytta med att jämna ut luftfödet. Min kompressor har ojämnt luftflöde. Ganska störande ibland. 54 db är som sagt inte trevligt. Har försökt ljuddämpa med vibrationsdämpande svart massa men det hjälper föga.

Inlägg av Kent i mån okt 31 2011, 13:54

Ok tack för svaren.
Tror jag hoppar denna å satsar på något dyrare,är ganska less på kompressorer som väsnas.

/Kent

Inlägg av denstore i mån okt 31 2011, 13:55

Var fanns säljaren? Jag behöver som sagt något litet att ha som portabel kompressor.

Inlägg av Janne.S i mån okt 31 2011, 22:58

@denstore skrev:Var fanns säljaren? Jag behöver som sagt något litet att ha som portabel kompressor.

Kan få köpa min gamla mot frakten om du orkar putsa Very Happy

Den är trött och startar segt...börjar inte pumpa förrän motorn är varm och den håller max 1.3 bar i nuläget Razz

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av denstore i tis nov 01 2011, 01:56

Mmmh, men då tror jag att jag passar, Janne. Lite av grejen var att hitta en som jag kan använda utan handpåläggning och startmotor.Wink

Inlägg av Sponsored content Idag på 17:19

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet