Avreageringsinlägg, med skilsmässorsak men med lyckligt slut!

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Avreageringsinlägg, med skilsmässorsak men med lyckligt slut!

Inlägg av cas i mån apr 23 2012, 11:24

Igår var katastrofen nära!
Jag skulle hjälpa dottern att sätta på lite dekaler på sin lilla ägg-F-18. Ett utmärkt tillfälle kunde skönjas då ugnspannkakan stod i ugnen.
Det börjar illa. Hittade inte dekalerna!
Mufflot som rumsterar runt i hobby-skrubben (undertecknad) har starta lite för många projekt, lagt delar högt och lågt för att inte tala om modellådor, gjutramar, färgburkar och allehanda verktyg. Jag hittade inga dekaler, och paniken spred sig. Dom måste ju finnas här nånstans! Tänkte samtidigt sätta på lite stenciler på ett gäng bomber som jag hade målat upp, hittar inte de dekalerna heller. Och som jag letar! Till slut hittar jag åtminstone dekalerna till min Kittyhawk-bomb, men inga ägg-dekaler, eller stenciler till det där gänget Mk82:or som SLUF:en skall ha. Nå, dottern kanske nöjer sig med att rumstera i dekallådan och plocka lite diverse godbitar? Då hörs det från övervåningen att pannkakan strax är klar!
Skit också.
Nå, jag släpar upp allt som skall dekaleras till köksbordet, för det är bara där man får plats (min skrubb är min man-cave, men två personer får inte plats på ett praktiskt vis).
Tösen är så nöjd så att vi äntligen gör nåt med hennes plan och allt verkar vara frid och fröjd, och mitt blodtryck sjunker ner till mer hanterbara nivåer.
Lite dekaler kommer allt på, men inte på mina bomber. Nåja, alla andra är ju nöjda och helt plötsligt var det dags att äta.
Vi flyttar undan allt och jag tänker den briljanta idén att fortsätta efter maten så jag flyttar bara iväg alltihop på köksbordet för det är ju stort nog.
5 sekunder senare behöver lillgrabben papper och frugan sträcker sig fram över bordet för att dra lite i hushållspappersrullen.

Skvimp säger det när hon välter ut dekalvattnet, över alla hopsamlade modellgrejer...

Jag blir tyst.

Börjar snabbt att inventera skadorna: Dekallåda hel och oskadd, beskrivningar till SLUF:en och Eggplanet är dränkta och dekalarket till min Kittyhawk är uppblött till hälften.
Rädda det som räddas kan tänker jag och samlar ihop allt till torrare mark. Sen sjunker jag ner på golvet, och bara sitter där en stund. Fortfarande har jag inte sagt ett ljud.
Tittar lite på dekalarket. Jo det verkar inte så farligt. Kan man låta det torka och sen försöka använda dekalerna på nytt? Nah, det känns inte lockande. Får en go kram av dottern som livar upp lite. Det kanske inte är så farligt ändå? Och Kittyhawken fick ju ett första lager klarlack på vissa väl valda ställen. Det var ju bara RAF-rundlarna till övervingarna och den nödvändiga hajkäften så det kanske går trots allt?
Jag sprang ner till hobbyhörnet och började sen pussla dit allt.

Det gick!
Maten blev kall men jag fick dit allt på dugligt vis. Lite bättringsmålning kan behövas men den där tänderna är inte helt lätta att få dit...
Bilder kommer i rätt tråd så småningom.

Vad har jag lärt mig av detta? Ha bättre ordning i mans-grottan, dvs minska mängden aktiva projekt.
Stressa aldrig när dekaler är inblandade.
Det mesta går dessutom att rädda, även om olyckan slog till.
Och hustrun är förlåten, och jag är dessutom glad att hon hann först, eftersom illbattings-grabben välte ut mjölken med flit två gånger. Rolling Eyes

Men dekalerna till egg-planet och själva kittyhawk bomben är fortfarande borta.

//Christer

Senast ändrad av cas den mån apr 23 2012, 11:33, ändrad totalt 1 gång

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Avreageringsinlägg, med skilsmässorsak men med lyckligt slut!

Inlägg av Matt_Public i mån apr 23 2012, 11:30

Så sugen jag blev på att städa helt plötsligt. Shocked

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av cas i mån apr 23 2012, 11:33

Ja, jag har fått samma skumma behov!

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av MiniStuff i mån apr 23 2012, 11:46

Laughing f-låt, kan inte låta bli att småle lite. Tänker varje kväll att jag skall städa min "oreda" på de 3 (!) olika bord jag använder till modellandet. Inte så mycket för att fru eller "småttingar" (16 & 22) skall ställa till med något mer med oro för att våra andra älsklingar, katterna, tycker det är hemskt kul att jaga varandra ibland rakt över allt som går att klättra upp på och springa över... Razz

Samt att jag vet att jag en dag kommer att välta ölen eller kaffekoppen rakt över pågående projekt Rolling Eyes

Bra att allt jag bra till slut Christer, nog för att man blir helt galen när sånt händer men man kan inte sluta älska sin bättre hälft ändå. Det är som man säger - man älskar dem även när man hatar dem.

MiniStuff
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Azgaron i mån apr 23 2012, 12:01

Låter som en händelserik dag/em/kväll? Tur att du lyckades göra en så bra räddning.

Att ha för mycket på g kan ha sina nackdelar, säger jag som också har alltför mycket på gång.
Efter idogt letande hittade jag min USS Enterprise (CV-6) i lådan till den färdigbyggda Bismarcken. Återstår att hitta beskrivningen.

Städa kunde kanske vara en bra idé! Wink

Håkan

Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Användarens profil

Inlägg av Jokkocze i mån apr 23 2012, 12:09

Blev också lite sugen på att städa där jag bygger..

Låter som att det är lite tur att man bor själv med en väluppfostrad katt Smile

Inlägg av Stefan E i mån apr 23 2012, 16:38

Städa?????

Det är ett tämligen okänt begrepp på mitt hobbybord!

Med över 30 projekt på gång och delar spridda lite varstans och överallt, är det ett under att inte mera kommer bort än vad det gör!

De flesta saknade delar BRUKAR dyka upp när man minst av allt anar det!

Oftast i fel kartong, och jag kan inte skylla på någon annan än mig själv!

Men skall man hantera dekaler MÅSTE man ha lugn o ro, plus gott om tid OCH rent (nåja, allt är ju relativt) på bordet!

Skönt att höra att du lyckades rädda både dekalerna OCH husfriden!

Limma Lungt!

Stefan

Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Användarens profil

Inlägg av Janne.S i tis apr 24 2012, 01:48

LOL, ni multi byggare är roliga ni Razz

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av cas i tis apr 24 2012, 08:12

Igår när jag städade litegranna dök faktiskt Kittyhawk-bomben upp, så det finns hopp om att de saknade dekalerna kommer fram så småningom.

Men jag skall helt klart dra ner på mängden grejer i arbete. Tror jag.
What a Face

Senast ändrad av cas den tis apr 24 2012, 15:10, ändrad totalt 1 gång

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Fisken35 i tis apr 24 2012, 15:06

Du har aldrig tråkigt du inte, det hör jag det. Very Happy

Fredrik

Inlägg av Sponsored content Idag på 14:52

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet