Dracula with Woman

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Dracula with Woman

Inlägg av marinewerft i sön nov 10 2013, 13:16

Tjenixen!

bounce Bela Lugosi (Greve Dracula) med ett kvinno offer. Moebius heter bygglådan och är i scale 1:8. 

037Dracula with victim

Mvh

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Dracula with Woman

Inlägg av Azgaron i sön nov 10 2013, 14:33

Snyggt bygge! Inte bara marint ser jag.

Håkan

Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Användarens profil

Inlägg av marinewerft i sön nov 10 2013, 14:41

@Azgaron skrev:Snyggt bygge! Inte bara marint ser jag.

Håkan
Näää, för fasicken. Har även ett par UFO:n och annat smått & gott! Tack för + omdöme!

Mvh

Inlägg av Azgaron i sön nov 10 2013, 16:31

Kul! Bygger själv lite sci-fi mm när andan faller på.

Håkan

Azgaron

Användarens profil

Inlägg av marinewerft i sön nov 10 2013, 17:59

@Azgaron skrev:Kul! Bygger själv lite sci-fi mm när andan faller på.

Håkan
What a Face Ja, i t.ex detta fall kunde jag bara inte låta bli...strosade i Berlin och for blixtsnabbt in i hobbybutiken och grabbade tag i den enda rariteten man hade. Det handlar alltså om fruitcaken Bob Lazar som säger att han mätt upp och stolt påtalar med text över hela kartongen att den himlastormande sfären är i scale 1:48! Tyvärr förbjuder mitt religiösa samt timida hjärta men även moderatorer att jag här på sajten ned-tecknar vad farsan menade om det hela! (He He He He).

038UFO 1:48

Nåväl, har alltid diggat sci-fi, men även då de här gamla Hollywood monsterna. Brukar då & då öppna en låda från Polar Lights/Moebius eller Monarch, etc. och ge mig i kast att dra samman de här filurerna. Tycker att det är en hyfsad avkoppling gentemot fartygsbyggandet.

Mvh

Inlägg av Azgaron i sön nov 10 2013, 20:14

Hehe, ja det kan ju vara lite svårt att veta skalan om man inte har några referensramar. Smile

Har kvar en del av Aurora monstren jag byggde i min ungdom. Skulle vara kul att bygga Moebius nyare upplagor, men än har det inte blivit av att jag skaffat nån.

Håkan

Azgaron

Användarens profil

Inlägg av marinewerft i sön nov 10 2013, 21:07

He He He jaa just det...absolut inga referensramar...t.o.m. ingen examina i något ämne överhuvudtaget! Man kan bara hålla sig för pannan.

På tal om det gamla anrika Aurora. Väldigt stor skam att det skall vara så svårt att dra igång firman igen. Det är bara tjafs & bjäfs. Själv har jag under åren inhandlat och byggt samman allt vad de s.k nyare firmorna kommit ut med. Men som sagt vad, bara glöm det där pratet om nya verktyg, etc. Det är öppningar och eller andra insjunkningar samt passform så att Du mer än gärna skulle vilja svepa Bob Lazar´s hembrygda element #115 allt för att stilla nervsystemet från en total kollaps! Har inte en enda bygglåda av ett monster eller annat läskigt kryp här hemma. Sist jag knåpa samman var Captain Blackbeard (Atlantis 1:10) och Alien (MPC 1:9). Hoppas innerligt att någon av firmorna kommer ut med något riktigt häftigt, typ Frankenstein´s son, etc. Går och spetsar lite på någon resinfigur av Princess Anaka (1:Cool, men priset är tok för högt. Väntar tålmodigt att man är tvingade att sänka prissumman.

Mvh

Senast ändrad av marinewerft den sön nov 10 2013, 21:09, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : smilies i texten)

Inlägg av Matt_Public i mån nov 11 2013, 15:20

Kul detalj med råttan! Laughing 

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av cas i mån nov 11 2013, 15:45

Gamle Bela Lugosi!?
Schysst värre det!

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av marinewerft i mån nov 11 2013, 18:29

Rolling Eyes He He He jaa jag diggar alla de här gamla Hollywood stjärnorna som spelade monster av alla de slag, och Bela Lugosi ligger verkligen i topp. Har för en tid sedan gjort ett bra kap - jag inhandla en hel lik-kista full med restauerade rullar i Bluray med 5.1 sound. Jäklar vad bra man spelade sina roller. Visst, det är inga Jason Vorhees eller Dr. Hannibal Lector lirare, men Universal Pictures får fullt godkänt av mig.

Drog ut från vitrinskåpet en gammal härlig raritet:
039Drakolle himself

Säga vad man vill - Greven Dracula var Bela Lugosi!

Mvh

Inlägg av Sponsored content Idag på 23:22

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet