Tu-160 Blackjack - The White Swan - Zvezda 1/144

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: Tu-160 Blackjack - The White Swan - Zvezda 1/144

Inlägg av Mal i sön jul 13 2014, 23:34

Amenvafan  ge kritik i jagform bara, enkelt.
sen skit i o ifrågasätta andras åsikter.

Det blit inte så laddat.

samt ge feedback i samma veva e kalas....
som man komminicerar irl.

Uppför man sig som ni visar på lpmsgötet in lrl upfattas man som dryg o en skitstövel, avsaknad av ödmjukhet o tolerans.

jo sett ett bygge av dig  Agensjö, snyggt osv allt det där, trodde du var en coolare byggare m tanke på skilsen du har o borde gjort en evolution i digbsjälv med.

hur skulle det kännas om nån ifrågassatte dem  komentarerna som du får på ditt färdiga bygge om varför de gillar den...
tänkvärt.....samt ta ansvar för konsekvenserna.

komentera i jagform bara om du står för det du skriver och håll till saken bara.
andra får stå för sina

/Mal

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Mal i sön jul 13 2014, 23:36

Vi e alla olika samt bara ha kul här vad rör modellbyggeri

/Mal

Inlägg av Matt_Public i sön jul 13 2014, 23:55

@Crimsom skrev:Ni gör ju bara bort er själva genom att spyda till er om att jag är nåt troll eller en svag människa.

Så mycket för den tidigare så värdefulla åsikts- och yttrandrefriheten, tycks det. Laughing

Nå, jag ber för egen del om ursäkt för delar av mitt ordval. Jag lackade till över vad som föreföll vara ett omyndigförklarande av gruppen och ett fegt sätt att kitisera Bosses modell. Har ni ärligen bara så pass svårt att förstå er på våra godmodiga betygskriterier så är hela uppståndelsen djupt beklaglig. Sorry!

Kritisera bäst ni vill, men gärna rakare och tydligare. Och dra helst inte in oss andra i smeten, så ska ni se att det flyter mycket smidigare framöver. Puss!

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av Marlin i mån jul 14 2014, 00:02

För min del kan denna träd låsas.
Det senaste inläggen har ju inget att göra med min Svan.
Hur usel den än må vara...
/Bosse

Inlägg av Agensjö i mån jul 14 2014, 00:06

Den är inte usel och nu ska vi återgå till byggandet, everyhopa Smile Svanen-märkta kärror eller inte..

Inlägg av Marlin i mån jul 14 2014, 00:10

@Agensjö skrev:Den är inte usel och nu ska vi återgå till byggandet, everyhopa Smile Svanen-märkta kärror eller inte..

No Comment....
/Bosse

Inlägg av David i mån jul 14 2014, 00:13

Först och främst,hatten av till Bosse till en enastående vacker Svan,sluta för guds skull inte att visa upp dina alster,du och alla andra här har alla medverkat till inspiration för att få denna glada amatör att börja igen.

Jag som sagt som glad amatör är väldigt glad för att det finns ett ställe som detta där alla pushas för att prestera bättre samt där man får tonvis med inspiration och tips för att själv bli bättre. Jag har inga illusioner om att ställa ut och vinna erkännanden utan tycker mest att det är en kul grej att fördriva tiden med.

Försvinner den känslan i detta forumet så tycker jag att det tappat sitt syfte...

Inlägg av Marlin i mån jul 14 2014, 00:18

@David skrev:Först och främst,hatten av till Bosse till en enastående vacker Svan,sluta för guds skull inte att visa upp dina alster,du och alla andra här har alla medverkat till inspiration för att få denna glada amatör att börja igen.

Jag som sagt som glad amatör är väldigt glad för att det finns ett ställe som detta där alla pushas för att prestera bättre samt där man får tonvis med inspiration och tips för att själv bli bättre. Jag har inga illusioner om att ställa ut och vinna erkännanden utan tycker mest att det är en kul grej att fördriva tiden med.

Försvinner den känslan i detta forumet så tycker jag att det tappat sitt syfte...

Tack David, för de orden.
/Bosse

Inlägg av ernie87 i mån jul 14 2014, 00:52

@Crimsom skrev:Åh, tusan. Här blev man påhoppad!
Vad rättfärdigar Dig Matt att förutom att kalla mig en massa saker eller Marlin för den delen kalla mig troll?
Har jag påstått något överhuvudtaget om dina eller era byggen? 
Jag tyckte, EFTER ernies kommentar att den var lite väl magstark genom att behöva motbevisa att man "gjort" bättre saker än någon annan i en frågeställning som var mer än undran.

Ni gör ju bara bort er själva genom att spyda till er om att jag är nåt troll eller en svag människa. 

// Cristian S

Med mycket fantasi och hjälp av diverse olagliga preparat så skulle man kunna tolka den första kommentaren som en frågeställning utan syfte att nedvärdera Bosses kärra och med tanke på formuleringen i stort även hela forumet och dess medlemmar. Men jag har extremt svårt att se hur det skulle kunna gå till förutom av personen i fråga.

Min kommentar var knappast i närheten av magstark, den var extremt censurerad med tanke på den höga respekt jag har för Bosse, IPMS Göteborg samt dess övriga medlemmar.
 Om man  dyker upp på ett forum och kritiserar en väl etablerad medlems byggen( och inte bara det utan hela forumet och medlemmarnas åsikter och till viss utsräckning även kunskap) så förfaller sig det naturligt att man ska ha något att stå på för att kunna fälla en sådan kommentar. Enligt mig så tyder detta på stor brist på respekt, självförtroende samt att vilja ha känsla att man är bättre än någon/alla andra..

Här har du en till magstark kommentar: FJÖL AV ...

Också: Väl skrivet Matt!

PS: yttrandefriheten är extremt viktigt, synd bara att folk inte har vett att nyttja den på korrekt sätt...

Senast ändrad av ernie87 den mån jul 14 2014, 01:12, ändrad totalt 1 gång

Inlägg av Marlin i mån jul 14 2014, 01:05

@ernie87 skrev:
@Crimsom skrev:Åh, tusan. Här blev man påhoppad!
Vad rättfärdigar Dig Matt att förutom att kalla mig en massa saker eller Marlin för den delen kalla mig troll?
Har jag påstått något överhuvudtaget om dina eller era byggen? 
Jag tyckte, EFTER ernies kommentar att den var lite väl magstark genom att behöva motbevisa att man "gjort" bättre saker än någon annan i en frågeställning som var mer än undran.

Ni gör ju bara bort er själva genom att spyda till er om att jag är nåt troll eller en svag människa. 

// Cristian S

Med mycket fantasi och hjälp av diverse olagliga preparat så skulle man kunna tolka den första kommentaren som en frågeställning utan syfte att nedvärdera Bosses kärra och med tanke på formuleringen i stort även hela forumet och dess medlemmar. Men jag har extremt svårt att se hur det skulle kunna gå till förutom av personen i fråga.

Min kommentar var knappast i närheten av magstark, den var extremt censurerad med tanke på den höga respekt jag har för Bosse, IPMS Göteborg samt dess övriga medlemmar.
 Om man  dyker upp på ett forum och kritiserar en väl etablerad medlems byggen( och inte bara det utan hela forumet och medlemmarnas åsikter och till viss utsräckning även kunskap) så förfaller sig det naturligt att man ska ha något att stå på för att kunna fälla en sådan kommentar. Enligt mig så tyder detta på stor brist på respekt, självförtroende samt att vilja ha känsla att man är bättre än någon/alla andra..

Här har du en till magstark kommentar: FJÖL AV ...

Också: Väl skrivet Matt!

PS: yttrandefriheten är extremt viktigt, synd bara att folk inte har vett att nyttja den på korrekt rätt...

Detta är det svenska språket jag saknar.
Vi har ett svenskt språk och jag tycker vi ska använda det.
Vi är ju inte så värst många som kan läsa det.
Tack för inlägget....
/Bosse

Inlägg av ernie87 i mån jul 14 2014, 01:11

@Agensjö skrev:Svagare män? Troll? Varför är man svagare om man har en annan åsikt än övriga sällskapet? Det var precis det här jag väntade mig som svar, faktiskt. Ni får bygga och måla, alla får, precis hur ni vill såklart. Det var aldrig menat som nån form av påhopp. Det lustiga i det hela är bara att så länge man tycker allt är toppen är åsikten alltid välkommen. Tycker man nåt annat blir det alltid liv i luckan..

Troll?

Jo helt klart, vad trodde du skulle hända? Du la ju ut " frågan" på ett sådant sätt att den ända möjligheten var denna clusterfuck...eller hur?
Du lägger ut en kommentar som du troligen själv vet är jävligt korkat formulerad och sedan väntar du på en annan utgång än det om blev?
Därefter så säger du att det var precis detta som du har förväntat dig?

Åsikter är alltid välkomna, och man får tycka precis som man vill, men dom kan ju för fan vara väl formulerade, genomtänkta och inte skapade till att uppröra folk.

// Ernst

Inlägg av cas i mån jul 14 2014, 10:31

Här tar man sovmorgon istället för att moderera forumet ordentligt...
Vi kan ta denna diskussionen i en separat tråd, och låta känslorna svalna en stund.
Jag låser tråden tillsvidare.

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content Idag på 00:43

Sponsored content

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet