Tamiya Mossie 1:32
Tamiya Mossie 1:32
Har som sagt redan börjat poppa upp byggtrådar på denna.....
Tamiya 60326 - 1/32 De Havilland Mosquito FB Mk.VI [60326]
Nu får jag verkligen ett ha begär
men fan ska jag ha den nånstans
....

Tamiya 60326 - 1/32 De Havilland Mosquito FB Mk.VI [60326]
Nu får jag verkligen ett ha begär

Sv: Tamiya Mossie 1:32
Hade nog varit kul, men som sagt den tar väl lite plats.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Den är ju bara LIIIITE stor...
Men den är så vacker så den knappt finns.
Stefan kommer ha minst en byggtråd med den tror jag
Men den är så vacker så den knappt finns.
Stefan kommer ha minst en byggtråd med den tror jag

J35F Draken 1/48, P-47N 1/48, Bf110C 1/48, Sea Vixen 1/48, Kfir C2 1/72
cas- Vicesheriff
hmm...har ju inget soffbord
alldrig haft nån....en i glas med glasade sidor....hmmm kanske skulle vara nåt för stora modeller....

Har du inga knattar i bekantskapskretsen i behov av alla tiders råaste takpynt? 

Matt_Public- Master of DNF
@Mal skrev:hmm...har ju inget soffbordalldrig haft nån....en i glas med glasade sidor....hmmm kanske skulle vara nåt för stora modeller....
Så en snubbe på ISM som hade gjort ett diorama i sitt soffbord, ett flygfält fullt med plan, markpersonal bilar m.m.
Fick iiiinte riktigt gehör hemma för ett liknande arrangemang, tyvärr

Önskar jag hade det många har riktigt små knattar än...alldeles för små iom delar mm........min systerson fick en son i maj.....kommer ta ett tag innan han uppskattar en mossie i takett....man har blivit uncle
Marvin heter han
.
Samt jag har inga problem mitt möblemang om saker
e ju särbo i 10år
....best of two worlds....

Samt jag har inga problem mitt möblemang om saker

Kan tro det! En såpass charmig och välskapt individ lär väl bli tillbörligt Luftwaffe-frälst istället.@Mal skrev:Kommer att ta ett tag innan han uppskattar en Mossie i taket.

En Tamiya
Mossie bara SKALL jag ha!
Men jag väntar nog på min favoritversion, bombaren med glasnos.
Får se om jag kan vänta å länge.....
Stefan
Mossie bara SKALL jag ha!
Men jag väntar nog på min favoritversion, bombaren med glasnos.

Får se om jag kan vänta å länge.....

Stefan

Stefan E- Linkebodamannen
Känner man Tamiya rätt så har de grunden i modellen redan så kommer säkert en, då jag såg i Corsairen delar och fästen för delar, mkt riktigt så kom en senare....
Tippar samma sak med denna, sen så sätter de definitivt standarden på denna, hittade den på Ebay för 1700Kr exl frakt.
Tippar samma sak med denna, sen så sätter de definitivt standarden på denna, hittade den på Ebay för 1700Kr exl frakt.
Jag tycker nog att du skall bygga en, annars kommer du bara ångra dig 
Det finns alltid lösningar på förvaring, när den är klar... den tiden, den sorgen.
/Henrik

Det finns alltid lösningar på förvaring, när den är klar... den tiden, den sorgen.
/Henrik
Jo sant som du säger...modellen ser skitfin ut fyfan....
Hmmm ny glasvitrin kanske som är större
hehe...begagnat från nån butik som lagt ner....jaja fåse...men den väckte ha begäret lol...samt garantrrat mkt mkt fina byggstunder under lång tid helt klart...prz som m corsairen som pågåt nu mer än två månader....
Hmmm ny glasvitrin kanske som är större

Du kan ju göra en tavla av den och bygga dej en glaslåda runt och sätt upp den på vägen (har en Wellington bombare i 1/48 som är menat att bli en tavla typ.., eller som tommy föreslog och bygg upp med glasram och en tjockare glasskiva ovanpå maskar man snyggt när man silikonerar ihop allt blir det både snyggt och stabilt!
@Exelon skrev:Du kan ju göra en tavla av den och bygga dej en glaslåda runt och sätt upp den på vägen (har en Wellington bombare i 1/48 som är menat att bli en tavla typ.., eller som tommy föreslog och bygg upp med glasram och en tjockare glasskiva ovanpå maskar man snyggt när man silikonerar ihop allt blir det både snyggt och stabilt!
Hmmmm där sa du nåt......
Fick en ball ide, Blueprints på canvastavlan sen modellen ovanpå, sen i glaslåda, hmmm cool idee....samt man kan klämma in det snyggare än ett pojkrums sak....undviker det.
Har nu två glasvitriner.....
Har tre kärror bortlovade till mkt intresserade kompisar som inte bygger men de gillar WW2, så de får goda hem

De polarna blir nog glada.. Alla dina modeller var ju mästerverk vid min inspektion.. 
Tamiya-Mossien.. Vill ha.. Men har samma problem - plats.. Kommer nog köpa en och låta den bebo boxen tills jag flyttat och börjat jobba --> Större lägenhet..
FB Mk. VI är min favvo.. Fler bössor, mer knatter än B. Mk. IV..

Tamiya-Mossien.. Vill ha.. Men har samma problem - plats.. Kommer nog köpa en och låta den bebo boxen tills jag flyttat och börjat jobba --> Större lägenhet..

FB Mk. VI är min favvo.. Fler bössor, mer knatter än B. Mk. IV..

Berömvärt klarsynt analys. Instämmer till fullo!@Tobias skrev: FB Mk. VI är min favvo. Fler bössor, mer knatter än B. Mk. IV.

» Tamiya Mossie 1:32
» Tamiya Färg på sprayburk
» Supermarine Spitfire Mk.IX, Tamiya 1/32 "Johnnie Johnson"
» Supermarine Spitfire MkIXc, Tamiya 1/32
» USS Fletcher, Tamiya 1/350
» Tamiya Färg på sprayburk
» Supermarine Spitfire Mk.IX, Tamiya 1/32 "Johnnie Johnson"
» Supermarine Spitfire MkIXc, Tamiya 1/32
» USS Fletcher, Tamiya 1/350
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1