Antiklimax!

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Antiklimax!

Inlägg av frznlogic i ons jul 22 2015, 19:31

Så... jag har nämnt det lite smått, jag har varit/är i usa ett tag. Vi hade planerat att gå på en lite större flyguppvisning, med bland annat blue angels, i helgen och jag har sett fram emot det i sisådär 3 månader nu. Men tror ni inte vi blev magsjuka förra veckan, jag fick en släng sist av oss alla och blev dålig på fredagen, men bättre framåt lördag lunch Wink . Vi (familjen) hade biljetter bokade till lördagen samt att jag skulle gå tillsammans med bekanta på söndagen också.
Det var 38 grader på lördagen och vi var väl lite "mjaaa, ska vi verkligen gå... vi har ju alla varit sjuka, och jag är ju fortfarande ganska uttorkad... fuck it, vi åker så får det bära eller brista, vi kan ju alltid åka hem igen".

Hohoho.... vi kom dit, vi parkerade (bra parkering långt framme, under 1 km från flight line), promenerade fram i tryckande värme, köpte några smoothies och jag insåg att nej, det här funkar inte... så vi gick tillbaka till bilen. Väl framme i bilen var jag totalt utslagen av värmeslag, dehydrering och magkramper (jag kände mig ganska döende). Fick alltså se ungefär 45 minuter flyguppvisning innan vi åkte hem och jag somnade gott på badrumsgolvet.

Så söndagen tackade jag nej till mina vänner och stannade alltså hemma... men tänkte att vi skulle åka och se blue angels från utsidan av flygplatsen åtminstone. Flyguppvisningen skulle vara slut 17.00, uppvisningen tar ca 40 minuter så .... borde vara lagom att vara där 16.20 eller så. Tji fick vi, de startade tidigt, och slutade tidigt, vi hörde speakern på AM radio hela vägen till flygplatsen som beskrev flygningen. En tår rann ner för min kind när jag såg följande (pricken är blue angels nr 4 på väg in för landning):

Antiklimax!

I övrigt en mycket rolig resa so far Wink

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Antiklimax!

Inlägg av Matt_Public i ons jul 22 2015, 21:35

Vikingatåg i västerled? Skoj!

Hoppas att magen är mindre motvillig framöver.

Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av frznlogic i ons jul 22 2015, 23:13

Jajamen!

Haha, tack, jag hoppas det samma... det var världens sämsta timing tror jag Wink.

Dom har ett antal Fw-190 inom ett par timmars bilavstånd också som tips, bland annat evergreen museum (enligt vad jag förstått, replika, ser inte helt korrekt ut heller vad jag kan se, hjulhusen saknade "motorstag" etc var min känsla), 2 på flying heritage collection (A-5 samt D-13) båda i flygande skick och flygs ibland. Dessutom var det en flugwerk fw-190 (replika) på flygdagen som inte flög men stod på marken. 

För övrigt, jag kan verkligen rekommendera seattle area över lag, mycket kultur samt ett antal flygmuseer, och boeing har sin hemvist där.....

Inlägg av cas i tor jul 23 2015, 13:48

Ute och roar sig i Seattle alltså?
Himla osis med den där magsjukan, för annars hade det nog blivit en fantastisk upplevelse!

cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Stefan E i tor jul 23 2015, 16:23

Träligt att din mage krånglade, hoppas dum mår bättre nu.

Jag kan bara hålla med om att inte bara Seattle, utan hela Oregon är betydligt underskattat som resmål!

Jag kan verkligen rekommendera Crater Lake i södra delen.

Stefan  sunny

Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content Idag på 20:52

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet