Tamiya masking mape for curves

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Tamiya masking mape for curves

Inlägg av Tobias i tis okt 06 2015, 21:16

Tja!

Som titeln - någon som provat den? Eller har annan liknande?
Lyckades komma över en 3mm rulle som kom idag men inte testat ännu. Jag har ju naturligtvis lyckats - eller snarare misslyckats med vanliga Tamiya tejp (eller motsv) på kurviga ytor och när jag själv försökt göra kurviga kamon med den.. Gjort det knaggligt.
Hoppas denna kan göra det enklare..?

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Tamiya masking mape for curves

Inlägg av Stefan E i tis okt 06 2015, 21:51

Ta Tesas vanliga maskeringstejp och skär den i smala remsor så kan du böja den runt tämligen snäva hörn, ju smalare remsa - desto böjligare blir tejpen.

Detta är en helt onödig produkt tycker jag, och skulle aldrig betala det meterpriset.

Grinig gammal smålänning? - You Bet!   Cool

Stefan  Very Happy

Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Användarens profil

Inlägg av Tobias i tis okt 06 2015, 22:07

Jo det är kanske så.. Ganska nöjd att slippa fippla med sax eller kniv med tesla tejp dock. Får se när jag provat om jag tycker den är bättre antar jag.
Det är väl mycket som är "onödigt" i en modellhobby/lyxkonsumtion..

Inlägg av frznlogic i ons okt 07 2015, 00:32

Jag köpte något liknande för några år sedan son jag använder då och då. Största problemen  som jag upplever är att den är ganska tjock, så vill man överlappa så... Inte att rekommendera, man får skära så att man inte gör det, för att det inte ska rinna eller blåsa in färg i kanterna. 
Sedan är klistret ganska uselt, man får max 3 försök på sig innan klistret släpper lite för lätt. Och svår att skära iom tjocklek. 

Allt det sagt så är det inte alls samma märke osv, och trots nackdelarna så använder jag det iaf eftersom man kan göra väldigt bra kurvor med dem ☺

Inlägg av Sponsored content Idag på 00:15

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet