Vika långa etsdelar samt lite tjockare i mässing.

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Vika långa etsdelar samt lite tjockare i mässing.

Inlägg av Mal i tis okt 11 2016, 10:26

Japp....

Hur fasiken vika en kant på ca 0.5mm på en lång ca 10cm fotoets del.....som saknar  vikskåra.

Vikskåran är väl självklar o kan ritsas in.....men få fanskapet jämt.

Samt etsen är liite tjockare...liknar mkt den som Trumpeter har.

Tips emottages.

Nu pratar jag inte små delar som jag vikt länge...även andra delar...

Detta är mer speciellt.

Ska ta bild  är jag kommer hem.

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Vika långa etsdelar samt lite tjockare i mässing.

Inlägg av denstore i tis okt 11 2016, 14:20

En variant är ju att kopiera över delen till något som är mer lättvikt.

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Vika långa etsdelar samt lite tjockare i mässing.

Inlägg av TommyKillander i tis okt 11 2016, 19:49

Kan du slipa ner kanten 0.5 mm och sedan löda eller limma dit en remsa av något tjockare material i rätt vinkel ?

scratch
Tommy

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Vika långa etsdelar samt lite tjockare i mässing.

Inlägg av Ola i tis okt 11 2016, 19:51

Första som totalt onödigt poppade upp i huvudet var en "bockmaskin" , men vem har en sådan ståendes i hemmavid!!!  Embarassed

Går det inte att bocka i ett litet skruvstäd (de utan tänder) ??

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Vika långa etsdelar samt lite tjockare i mässing.

Inlägg av denstore i tis okt 11 2016, 21:20

@Ola skrev:Första som totalt onödigt poppade upp i huvudet var en "bockmaskin" , men vem har en sådan ståendes i hemmavid!!!  Embarassed

Går det inte att bocka i ett litet skruvstäd (de utan tänder) ??

Det finns ju "Hold & Fold" i olika storlekar. Men att bocka en så pass kort kant över ett så pass långt objekt är kinkigt, särskilt om plåten är tjock och hård.
Förlöp etset, kläm fast i något långt, och böj med ett helt industrirakblad.

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Vika långa etsdelar samt lite tjockare i mässing.

Inlägg av Mal i tis okt 11 2016, 22:12

Har vikt ets en del...men detta är nåt annat...tjockare mässing...samt utan ritsade/etsade skåror....

Nope...skiter i allt sånt...FAN...Gett mig FAN på lära mig....Vika RÅETS...


Endast plain...fick ritsa in kanter som ska vikas...köpt de stora bladen till mattknivar....6 st kasserade senare o fick in det till slut...

Jag kan lova er...mycket mycket svordommar.......

Dessa tiedowns are Hard To Come By....japp hade valt andra om det fanns 1:32 finns två fabrikat....för just denna typ...den ena är jämt slut...denna är den enda tillgängliga...

Jaja whatever..här är en dryfit...nu resten då...

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Vika långa etsdelar samt lite tjockare i mässing.

Inlägg av denstore i tis okt 11 2016, 22:37

Ahh, hangarfartygsdäck!

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Vika långa etsdelar samt lite tjockare i mässing.

Inlägg av Stefan E i ons okt 12 2016, 10:24

Slitet lönar sig!  cheers

Jäklar vad snyggt det kommer att bli!  drunken

Stefan  sunny

Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Vika långa etsdelar samt lite tjockare i mässing.

Inlägg av Sponsored content Idag på 15:11


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet