Från flygets (håda) barndom...

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Från flygets (håda) barndom...

Inlägg av Andre B i ons apr 12 2017, 16:09

Hej!

Tycker även om att bygga flygplan som skulle vara lite drygt 100 år gamla om de existerade idag...

En Fokker i 1/72 från Revell. En modell som är så bra att jag gärna bygger igen. Blev lite ledsen när jag såg hur den vita färgen gulnat men inte de vita kanterna på järnkorsen. Lite märkligt är att korset på rodret inte gulnat på samma sätt. Men kanske använde jag en annan vit färg där. Det är några år sedan jag byggde den här modellen och jag vill nog säga att den är "klar"... *s*

En Junker i 1/72 från Roden där bygget fortfarande pågår. Tror jag satte igång med det bygget för ett par år sedan. Den här tyckte jag om att bygga. Och det är väl mycket därför som det går långsamt framåt med mina modeller. Jag bygger på dem enbart när jag känner för det. Så därför blir det små steg på flera pågående projekt samtidigt. Låter inspirationen helt bestämma vilken modell jag håller på med och när jag gör det...

Båda modellerna är målade med pensel. Det känns mer rätt att måla så här gamla modeller med pensel än att måla dem med spruta.
*ler försiktigt*

Stod en gammal Esci i hyllan upptäckte jag vid fototillfället. Var tvungen att skölja av dammet innan fotograferingen.
Den hade fler stag som nybyggd men med åren har de släppt...

De här var några av de första modeller jag fotograferade vilket jag gjorde för några år sedan nu. Får väl säga att 
flygplan från första världskriget är inte lätta att ta bilder på. De har många vingar som skymmer delar av flygplanet och som även ger många skuggor. Helt klart så underlättar det med vettigare lampor och bakgrunder än vad jag hade för tillfället. Men det gav rätt mycket tillbaka att ta de här bilderna. Bakgrunden utgjordes av ett papper med lite struktur i A3 storlek och kameran, ja det var en vanlig mobiltelefon...

Mvh. André

Senast ändrad av Andre B den sön apr 16 2017, 23:32, ändrad totalt 1 gång

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Från flygets (håda) barndom...

Inlägg av glimturen i lör apr 15 2017, 00:03

Inte ofta man ser sådana här. Fina byggen! Very Happy

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Från flygets (håda) barndom...

Inlägg av Azgaron i lör apr 15 2017, 22:29

Fina byggen! Smile

Håkan
Azgaron