Ponnyn är lös!

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: Ponnyn är lös!

Inlägg av Andre B i ons dec 06 2017, 09:20

Undrar vad som hände med Eduard's P-51D i 1/48? Och de skulle ju ge ut en P-51B med. Håller de på att uppgradera dessa nu för att lyfta nivån ytterligare?

Och jo, jag väntar fortfarande på en P-51D i 1/72 från Eduard. Och än så länge finns inte någon bra P-51B utgiven...

/André

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Stefan E i ons dec 06 2017, 12:52

Var lugn, den kommer, fast den är uppskjuten till vintern (Q4) 2018 enligt tidningen Scale Aviation Modeler Int.

Eduard kommer att studera Tamiyas 32a, Mengs och Airfix 48or väldigt noga, var så säkra....

Om den kommer att hålla samma kvalitet som Eduards Spitfire VIII/IX, Messerschmitt 109 G-6 och Focke-Wulf 190A serien så kommer vi att få något riktigt, riktigt bra att bygga!

Sannolikt kommer det en 72a också, men den kan nog dröja något år.

Stefan  sunny
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Användarens profil

Inlägg av Andre B i ons dec 06 2017, 22:51

Annars verkar det som Eduard satsat på ett samarbete med Airfix och i det håller på sin egen Mustang och satsar på att sälja en massa godis till Airfix Mustang...

Inlägg av cas i tor dec 07 2017, 08:45

Direkt från Vladimir Sulc:
About new items that include ProfiPACK MiG-21s in 1/72, the Tempest and Mustang in 1/48, future versions of the Fw 190A, the Bf 109G-10 and other items I will write more on in the next newsletter. There, I will also touch on planned changes for 2018. 

Info Eduard i januari kommer innehålla en hel del matnyttigt på den fronten.
Tror inte Eduard kommer låta bli en sån kassako som P-51D/K, block hit och dit...
Så många märkningar gör ju att folk vill ha flera olika mussar, och inte nöjer sig med en eller två som med Tempest (om man inte är knäpp som jag då)

Eduard brukar ju alltid ge ut ets, även till konkurerande modeller. Dom har gett ut mycket till Zvezdas G-6 och det skulle förvåna mig oerhört ifall dom inte gör samma sak för Tamiyas G-6.
Att dom sen skjuter på releasen av P-51 till senare delen av 2018 är förmodligen rätt klokt, då den värsta köphetsen på Airfix P-51 har lagt sig

Pockar på uppmärksamhet:
Kfir C2 1/72
cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Matt_Public i tor dec 07 2017, 10:42

@cas skrev:[...] och inte nöjer sig med en eller två, som med Tempest (såvida man inte är knäpp, som jag då).
Nåja, tokigt är det väl inte med Tempest? Möjligen jämfört med Tiffie, men ändå. Razz

Mustanger är dock i det närmaste ett måste, och ju bättre modell desto vettigare. Gärna även lättbyggd för dem som vill ha föpplon stycken på hyllan. Med detta sagt vill jag ändå helst ha en ny Typhoon i 1/32. What a Face
Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av cas i tor dec 07 2017, 11:57

Jämför man Tempest med Mustang så är det klart och tydligt att det finns en tiopotens mer målningsalternativ till Mussen, för en Tempest (VI) finns ju för det mesta bara i plåtrent, Vanligt grå/grönt och med eller utan D-dagsränder (och några undantag tilll), men inte den kakafoni av tossiga målningar som högvis med nationer använt.
Fast jag hittade allt ett häftigt dekalschema för Tempest som hade några riktigt udda varianter. Man borde nog köpa på sig...

Pockar på uppmärksamhet:
Kfir C2 1/72
cas
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Stefan E i tor dec 07 2017, 13:31

Ja, det finns nog med märkningar för Mustangen för att motivera rätt många modeller hos varje byggare, och Mustangen har ju alltid varit en storsäljare för modelltillverkarna.

Jag tror absolut marknaden håller för några stycken olika tillverkare, de riktar sig till olika delar av marknaden och alla vill ju ha en del av kakan.

Tempest/Typohoon är ju tyvärr lite begränsade i målningsalternativen, men ett par stycken kan det ju bli.

Matt, Special Hobby har en 1/32 Typhoon-familj i "pipelinen", den kommer....

Stefan  sunny
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Användarens profil

Inlägg av Andre B i tor dec 07 2017, 13:58

Är ju lite så...
Tittade i hyllan och såg att jag har tre Tempest stående där - Academy, Heller och Matchbox. En Typhon från Airfix och minst fyra stycken Hurricane's.

Vill nog säga att det alltid finns plats för fler Mustanger (1/72) där behovet av bland annat Tempester är rätt mättat.

Och än så länge finns ingen riktig P-51B utgiven. Känns som jag får försöka bygga ihop något av valda delar från Monogram och Revell..

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet