Bilmärken / fabrikanter.

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Bilmärken som föredras på forumet ( samt ägs)

0% 0% 
[ 0 ]
11% 11% 
[ 1 ]
0% 0% 
[ 0 ]
22% 22% 
[ 2 ]
44% 44% 
[ 4 ]
22% 22% 
[ 2 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]
0% 0% 
[ 0 ]

Totalt antal röster : 9

Bilmärken / fabrikanter.

Inlägg av Warsawpact i tor nov 05 2009, 01:09

Hej allihop. Smile
Som den bilfantast jag är så tänkte jag försöka mig på en omröstning på vilka bilmärken som vi på forumet föredrar OCH vad för märke vi äger.

Alltså har varje person TVÅ röster....en för det märke som du föredrar ( skriv också gärna varför ni föredrar det märket / komfort/ bra motorer / specifik modell/ designen !? )
...och en för det bilmärke ni äger en modell av. Självfallet så får ni också skriva vad det är för bilmodell av det specifika märket ni äger, vad ni gillar hos er bil och även vad som är mindre bra.

*OMRÖSTNINGEN ÄR TILL FÖR DE BILAR SOM ÄGS AV FORUMS MEDLEMMARNA! SÅ det inte blir missförstånd Wink

*De bilar ni föredrar skriver ni separat.

Självfallet när det gäller bilmärken så finns det olika åsikter om vilket som är bäst osv. Allmänna bilskämt är mer änn välkomna men låt oss hålla en vänlig och bra nivå och inte någon totalsågning av varandras val av bilar! Alla kan inte ha samma bil av många anledningar!

OBS: Då Max 10 svarsalternativ går att få i omröstningen och då fattas en del märken som :

11.FORD
12.OPEL
13. MITSUBISHI
14. NISSAN

Röstar ni på någon av dem ovan ( som inte finns med bland de 10 klickbara alternativen) så skriv siffran tydligt så räknar jag in dem.

Senast ändrad av Johan R den tor nov 05 2009, 14:45, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Lagt till svarsalternativ 11-14 i omröstningslistan.)

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Bilmärken / fabrikanter.

Inlägg av Janne.S i tor nov 05 2009, 01:36

Jag har ju en Volvo som jag skaffade mig i våras, det blev väl en kompromiss mellan ekonomi, motor och komfort.

Vad jag skulle velat ha är den nya Audi A4 eller A6, dels gillar jag Audi och dels så är de roliga att köra.
Det audi har, tycker jag, är en fräck och funktionell design samt massor av olika motoralternativ, men nästan oavsett motoralternativ så är det bra drag och underhållande att köra. Volvo V70, bara inse, är lite trist på annat än motorväg...god komfort men uj vad det inte svänger!

Nackdelen är ju lite det ekonomiska för Audi...det är en dyr bil och ska den konkurera mot BMW...och riktigt BMW nivå är det inte riktigt på Audi även om de tar betalt som om det vore......

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av Stefan E i tor nov 05 2009, 12:24

Hejsan!

Jag har en gammal laståsna, en Volvo 965 Kombi.

Bra, praktisk och nödvändig då man har ett hus att ta hand om också!

Har ingen bra bild på "geten", men alla vet väl hur en gammal kronblå volvokombi ser ut?
Min "Drömbil" ägde jag i 10 år innan jag sålde den, en Guldfärgad Datsun 280 ZX.
För er som inte vet vad det här är för bil;

Finns det en bil av idag jag drömmer om så är det Jaguar XKR8!

Stefan

Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Användarens profil

Inlägg av JOooCKE i tor nov 05 2009, 13:30

hoppsan sa, nu röstade jag utan att läsa först Embarassed

Inlägg av Azgaron i tor nov 05 2009, 14:50

Äger en SAAB, men föredrar Mercedes, eller ännu hellre en 50-tals jänkebil!

Håkan

Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i ons jan 20 2010, 17:57

Tänkte ta och återuppväcka den här tråden.

Fullt fritt att diskutera merken hej vilt, nya modeller som skall släppas av diverse företag eller vad som är nytt på Bilmässorna.

Någon som sett den nya, ursköna, VW Jetta Coupé! Otroligt snygg!!!!!!!

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Janne.S i ons jan 20 2010, 22:05

Synd bara att de kallar den för jetta fortfarande.......efter 40 år är det tillåtet med ett nytt namn Razz

Tänker bara på hemska 70-tals och 80-tals Jettor.....fruktansvärda gubbbilar!

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av dm4 i ons jan 20 2010, 22:19

Kör numera Audi A2, känns helt rätt för tillfället, hoppas dessutom att det blir min 'sista' bil, dvs att jag slipper skaffa någon mer bil i mitt liv.

Har kört diverse märken men allt bleknar allt i jämförelse med min sista lekbil, en Opel Speedster Turbo som jag hämtade i Södra Tyskland 2005. Sedermera satte jag den i räcket på Kinnekulle ring och fick manuellt bygga den från grunden igen. Passade då på att lätta samt trimma . När jag sålde den 2008 vägde den ca 900kg och hade 285HK, dvs kör ifrån det mesta. Dessutom är den väldigt låg, ca 115cm.

För att slå prestandan i denna bil måste jag upp i löjligt mycket pengar eller superseven alt motorcykel. Dock är inget av detta aktuellt för jag har helt enkelt kört 'ifrån' mig begäret att ha snabb bil.

Rondeller och kurviga vägar är rena drömmen med denna maskin men dessvärre har den ingen praktisk funktion utan är endast en leksak.

Mvh

Inlägg av MiniStuff i tor jan 21 2010, 00:19

Gillar SAAB rätt skarpt då, har ingen för tillfället och får väl se hur det blir med det i framtiden... MEN en bil som jag älskar över alla andra är denna:

Ägde en sådan en gång, hade gått ca 5-600 mil och var i kanonskick, men var tvungen att sälja den när vi blev med barn och hus och behövde något lite större att åka i. Crying or Very sad uj vad jag saknar den...

/M

MiniStuff
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content Idag på 09:48

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet