Narcissus 1:144 (Halcyon)

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Narcissus 1:144 (Halcyon)

Inlägg av MiniStuff i tor jan 21 2010, 23:44

Fick som sagt tag i en modell som är ganska så svår att få tag i nu för tiden, skeppet "Narcissus" från första Alienfilmen. Tillverkare Halcyon som gjort många fler sci-fi modeller, som de också är svåra att få tag i.

Skalan är 1:144 men modellen är inte direkt liten och detaljrikedomen är helt fantastisk! Lite svårt att fånga på bild i detta läget men när jag bygger den Very Happy så ska det nog visa sig lite bättre.

Håll till godo, inte många delar men ack så snyggt gjutet och det lilla torrpassning jag gjort är helt amazing!

Kommer nog en wip-tråd ganska så snart, har redan en idé till ett diorama.

/M

MiniStuff
Vicesheriff

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Narcissus 1:144 (Halcyon)

Inlägg av Warsawpact i fre jan 22 2010, 00:02

Lovely...absolutly lovely!!!!

Ser fram emot en riktigt skitig vädring med rymddamm och hela baletten.
Jag kan nästan höra det titaniska vrålet ifrån turbinerna som i filmen. En av de bästa scenerna är i slutet av Alien när Ripley sätter sig i den, trycker på Launch knappen och motorerna Brööööööööölar till liv. Fy fan

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av MiniStuff i fre jan 22 2010, 00:39

@Warsawpact skrev:Lovely...absolutly lovely!!!!

Ser fram emot en riktigt skitig vädring med rymddamm och hela baletten.
Jag kan nästan höra det titaniska vrålet ifrån turbinerna som i filmen. En av de bästa scenerna är i slutet av Alien när Ripley sätter sig i den, trycker på Launch knappen och motorerna Brööööööööölar till liv. Fy fan

Jo tack! Satt just och kollade på "Alien Legacy", en liten kort dokumentär om just arbetet med hur första filmen blev till. Helt fantastiskt hur de har gjort alla grejer i den filmen... cgi-my-ass! Laughing

Just utblåset där i slutet är vatten på högtryck bakbelyst och filmat i slow-motion. Ser så grymt ut.

/M

MiniStuff
Vicesheriff

Användarens profil

Inlägg av Warsawpact i fre jan 22 2010, 01:00

Ärligt talat tycker jag personligen att "old-school" slår CGI !

....med visst förbehåll till Star Wars

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Janne.S i fre jan 22 2010, 01:19

HÄRLIGT BYGGE!!!!!! Måste ses! Hade chansen att köpa den på Wentzells en gång....men jag var inte intresserad då Razz

Hehe, jag har båda boxarna med Alien rullarna, Quadrilogy och Legacy....allt för extramaterialet! Extramaterialet är helt klart bättre i Quadrilogy boxen men i Legacy boxen kommer en härlig dokumentär om första filmen som kompletterar den i Quadrilogy rätt bra!

Alien är den bästa film som någonsin gjorts tätt följd av Blade Runner! Och ve alla uppföljare å AVP och sådant trams!

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av Obed i fre jan 22 2010, 22:20

Det där skeppet har jag helt glömt. Måste snart se filmen igen.
Tomheten är stor efter ha sett alla Battlestar Galactica. Tjejens favorit Babylon 5 har inte riktigt fascinerat mig. Kanske lossnar den om några säsonger.

Inlägg av Warsawpact i fre jan 22 2010, 22:32

@Janne.S skrev:

Alien är den bästa film som någonsin gjorts tätt följd av Blade Runner! Och ve alla uppföljare å AVP och sådant trams!

Apropå Bladerunner, har letat så in i bomben efter en modell av de Svävande polisbilarna i Bladerunner. Någon som vet var en kan hittas och som INTE är 180% resin.

Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Användarens profil

Inlägg av Janne.S i fre jan 22 2010, 23:44

@Obed skrev:Det där skeppet har jag helt glömt. Måste snart se filmen igen.
Tomheten är stor efter ha sett alla Battlestar Galactica. Tjejens favorit Babylon 5 har inte riktigt fascinerat mig. Kanske lossnar den om några säsonger.

Babylon 5 är kanske den bästa serien som gjorts!! 1:a säsongen är lite klen...men sedan jäklar! Very Happy

@Warsawpact skrev:
@Janne.S skrev:

Apropå Bladerunner, har letat så in i bomben efter en modell av de Svävande polisbilarna i Bladerunner. Någon som vet var en kan hittas och som INTE är 180% resin.

Tror inte att det har gjorts någon injektions modell av dom tyvär...enda som finns är en resin modell i 1/48.

Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av Azgaron i lör jan 23 2010, 01:51

Ser ut som en trevlig modell Markus!

Håkan

Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009